خبرهای داغ:
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین؛

ساماندهی رودخانه الموت رود با نگاه توسعه گردشگری منطقه

ساماندهی رودخانه الموت رود با نگاه توسعه گردشگری منطقه
ستوده گفت: ساماندهی و لایروبی رودخانه الموت رود با نگاه توسعه گردشگری در دستور کار این شرکت قرار دارد.
کد خبر: ۹۶۳۵۶۵۷
|
۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۷

 

قزوین_به گزارش بسیج، در جلسه ای با حضور فاطمه محمدبیگی نماینده مردم شریف قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان، شهردار و رئیس شورای شهر معلم کلایه و جمعی از نخبگان منطقه الموت، موضوعات مرتبط با منابع آب این منطقه بویژه موضوع ساماندهی و لایروبی رودخانه الموت رود مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

 

 فاطمه محمدبیگی نماینده مردم شریف قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی در این جلسه اظهار داشت: از منظر زیست محیطی تامین آب پایدار یکی از مهمترین مولفه های توسعه پایدار می باشد لذا برای آن باید برنامه ریزی دقیق و اصولی داشت.

 

وی افزود: با همین نگاه حکمرانی محیط زیست در دستور کار قرار گرفته و طرح های اولیه آن پس از بررسی و مطالعه بزودی آماده تصویب خواهد شد.

 

نماینده مردم شریف قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش مردم به ویژه نخبگان منطقه الموت در پیشبرد پروژه ها و طرح های این منطقه تصریح کرد: این مشارکت و همکاری مردم نمونه بارزی از تحقق شعار سال "جهش تولید با مشارکت مردم" و حرکت در مسیر منویات و فرمایشات مقام معظم رهبری مدظله العالی می باشد.

 

منصور ستوده مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین در این جلسه عنوان داشت: ساماندهی و لایروبی رودخانه الموت رود به طول تقریبی ۳۲ کیلومتر با هدف جلوگیری از سیلاب و آزادسازی بستر و حریم رودخانه در دستور این شرکت قرار دارد.

 

وی افزود: عملیات نقشه برداری رودخانه الموت رود پایان یافته و مطالعات ساماندهی و لایروبی آن در دست انجام است، همچنین اولویت اجراء در ساماندهی با توجه به میزان اعتبارات تخصیص یافته برای این طرح، مناطق پرخطر با ریسک بالا می باشد.

 

ستوده گفت: منطقه الموت دارای پتانسیل و ظرفیت بسیار خوبی در زمینه گردشگری است که سرمایه گذاری در این بخش می تواند روند توسعه و اشتغال زایی منطقه را تسریع نماید. لذا رویکرد ما نیز در ارائه طرح ساماندهی رودخانه الموت رود، حفظ منظر شهری و زیست بوم منطقه می باشد.

 

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین با اشاره به اینکه برای حل مشکلات همواره نیازمند گفتمان مشترک هستیم، بیان داشت: استفاده از نقطه نظرات نخبگان و متخصصین منطقه الموت بدلیل اشراف آنها به منطقه بسیار حائز اهمیت بوده و می تواند کمک شایانی را به ما در جهت ارائه طرح هایی متناسب با شرایط اقلیمی و جغرافیایی منطقه نماید.

 

وی ادامه داد: در همین خصوص ارتباط و تعامل خوبی با نخبگان و سازمان های مردم نهاد الموت برقرار شده که ادامه این روند می تواند زمینه ساز اتفاقات بسیار خوبی در منطقه الموت باشد.

 

ستوده در بخش پایانی صحبت های خود با اشاره به آب انتقالی از سد طالقان جهت مصارف کشاورزی استان اظهار داشت: خوشبختانه پس از رایزنی و پیگیری های شبانه روزی، در جلسه ای که با حضور نمایندگان حوضه آبریز فلات مرکزی و شرقی، شرکت آب منطقه ای تهران و قزوین، سازمان جهاد کشاورزی استان و اعضاء هیئت مدیره، تشکل آببران برگزارشد، 60 میلیون مترمکعب آب در سال آبی جاری جهت کشت پاییزه و بهاره از سد طالقان برای کشاورزی استان تخصیص پیدا کرد.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار