خبرهای داغ:

رشد 31 درصدی صادرات غیر نفتی آذربایجان شرقی در نیمسال اول 1403

تبریز- سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی: صادرات غیر نفتی از گمرکات آذربایجان شرقی در شش ماهه سالجاری با افزایش 215 میلیون دلاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، با رشد 31 درصدی به رقم 902 دلار رسید.
کد خبر: ۹۶۳۵۹۸۶
|
۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، عبدالحمید سرتیپی ضمن تشریح صادرات غیرنفتی استان افزود: میزان وزنی صادرات از گمرکات استان در شش ماهه امسال 1.9 میلیون تن است که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 49 درصدی را نشان می دهد.

وی ادامه داد: متوسط ارزش هرتن کالای صادراتی از کل گمرکات کشور معادل 366 دلار است که این رقم برای کالاهای صادراتی استان 467 دلار ثبت شده است.

سرتیپی با بیان اینکه اقلام صادراتی استان در این مدت1150 ردیف تعرفه است؛ اضافه کرد: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل 25 ردیف تعرفه رشد دارد.

وی همچنین از رتبه ششم استان در صادرات غیرنفتی در بین سایر استان های کشور خبر داد و افزود: این جایگاه نسبت به مدت مشابه سال قبل دو رتبه با ارتقا یافته است.

سرپرست اداره کل صمت استان گفت: بخش کالایی معدن و صنایع معدنی و همچنین فرش و صنایع دستی به ترتیب 38.6 و 39.8 درصد رشد ارزشی را به ثبت رسانده اند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار