بهره‌برداری از معادن غنی و ارزشمند با رویکرد تولید سیمان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: بهره‌برداری از معادن غنی و ارزشمند با رویکرد تولید سیمان و به تبع آن تولید و عرضه بتن مورد توجه قرار گرفته است.
کد خبر: ۹۶۳۶۰۰۸
|
۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱

بهره‌برداری از معادن غنی و ارزشمند با رویکرد تولید سیمان

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، مسعود ایرانی در همایش تخصصی تولید بتن مقاوم و مانا با سیمان آمیخته در اردبیل با بیان اینکه توسعه معدن مربوط به مواد اولیه سیمان در استان اردبیل یکی از رویکردهای اصلی و مهم است، اظهار داشت: با راه‌اندازی این معادن تلاش بر این است تا کیفی‌ترین مواد اولیه صنعت سیمان تأمین و تحویل کارخانه‌ها شود.

وی تصریح کرد: ما در حوزه معادن فراتر از شن و ماسه تلاش می‌کنیم تا معادن فلزی و غیرفلزی را در استان اردبیل سامان دهیم که در این زمینه بهره‌برداری از معادن غنی و ارزشمند با رویکرد تولید سیمان و به تبع آن تولید و عرضه بتن مورد توجه قرار گرفته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل به فعالیت کارخانه سیمان اردبیل و تلاش برای تولید سیمان مرکب و آمیخته اشاره کرد و گفت: با تلاشی که در این مجموعه انجام می‌شود ما روزانه هفت تا هشت هزار متر مکعب بتن‌ریزی را در شهرهای استان اردبیل شاهد هستیم.

ایرانی به فعالیت 100 شرکت در این حوزه اشاره کرد و افزود: یکی از مجموعه‌های فعال در این حوزه تک تاز صنعت است که در تولید بتن آماده، خرپا، تیرچه و فوم توانسته به دستاوردهای مهم و ارزشمندی دست پیدا کند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما بر این است تا بتوانیم به تقویت تولید محصولات صنعتی و معدنی در استان کمک کنیم که در این راستا حمایت از کارخانه سیمان و عرضه مناسب و با کیفیت یکی از رویکردهای اصلی در این بخش است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل توسعه صنایع پیشران استان را زمینه‌ساز ایجاد فرصت‌های اشتغال و ایجاد تحول در این بخش عنوان کرد و ادامه داد: تلاش ما بر این است تا بتوانیم با حل مشکل ناترازی انرژی به تقویت توسعه کارخانه سیمان و افزایش تولیدات آن کمک کنیم تا متناسب با استانداردهای جهانی و تنوع تولید محصول در عرضه محصولات نیز بتواند موفق عمل کند.

ایرانی با ابراز خرسندی از برگزاری همایش تخصصی با محوریت بتن و ضرورت تولید بتن با استفاده از سیمان‌های مرکب و آمیخته اضافه کرد: قطعا استان اردبیل یکی از استان‌های با اقلیم خاص است که در تولید و مصرف بتن قطعا به استانداردها و فناوری‌های جدید نیاز است تا بتوان در این بخش موفق عمل کرد.

در این مراسم مدیرعامل تک تاز صنعت اردبیل نیز بیان کرد: مجهزترین و به روزترین تولیدکننده انواع بتن آماده استاندارد در استان هستیم که تولید روزانه یک‌هزار و 500 متر مکعب را داریم.

مالک موسوی یادآور شد: تلاش ما بر این است تا مواد اولیه بتن که سیمان با کیفیت است از خود استان تأمین شده و در کنار تهیه بتن آماده، تیرچه، فوم و خرپا نیز از دیگر تولیدات این مجموعه است که با نشان استاندارد بالا در بازار عرضه می‌شود.

مدیرعامل تک تاز صنعت اردبیل تصریح کرد: تلاش ما بر این است تا با استفاده از سیمان مرکب و آمیخته بتوانیم تولید بتن را با مواد اولیه ریزدانه و رعایت استانداردها انجام داده و شرایط بهتری را در این بخش فراهم کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار