برداشت یاقوتهای سرخ طارم و جذب گردشگر

زنجان- رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان طارم گفت: طبیعت پاییزی، جاذبه‌های طبیعی و تاریخی و برداشت انار در شهرستان طارم سبب شده تا این شهرستان مقصد مناسبی برای گردشگری باشد. 
کد خبر: ۹۶۳۶۰۶۹
|
۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۶

برداشت یاقوتهای سرخ طارم و جذب گردشگر

به‌گزارش خبرگزاری بسیج زنجان، عباس حسنی اظهار کرد: انار محلی سفید، قرمز، ترش، زاغ، شاهبار ملس شیرین، ملس ترش، پوست سیاه، شاهبار، میخوش، دوستی، زاغ، پوست کدویی، ترش جنگلی، و ترش محلی ارقام برداشتی انار در طارم هستند و تا پایان آبان ماه برداشت انار را خواهند داشت. 

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان طارم افزود: برداشت انار به عنوان رویدادی گردشگری کشاورزی برای افزایش قدرت بازاریابی داخلی و بین‌المللی برای جذب گردشگر در طارم تعریف شده است.   

وی گفت: انار از لحاظ اهمیت اقتصادی جایگاه دوم را در بین محصولات کشاورزی طارم را دارا است. همه‌ساله ۲۰ درصد انار تولیدی شهرستان طارم به صورت رب انار فرآوری و مابقی محصول به‌صورت تازه‌خوری روانه بازارهای مصرف می‌شود. 

حسنی بیان کرد: بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ خانوار در شهرستان طارم بهره بردار انار هستند که بیش از ۲۵ هزار نفر روز در کار برداشت انار مشغول هستند و از این طریق درآمد کسب می‌کنند، این روزها ۷۵۰ بهره بردار طارمی مشغول برداشت این میوه بهشتی از باغات خود هستند ، رودخانه قزل‌اوزن به عنوان شاهرگ حیاتی از این شهرستان نیز، بر توانمندی‌های کشاورزی طارم افزوده و باعث رشد، توسعه و رونق اقتصادی منطقه شده است. 

این مسئول افزود: تنوع بالای آب و هوایی هندوستان ایران سبب شده است که شهرستان طارم از ظرفیت بالایی در کشت انواع محصولات برخوردار باشد، تا جایی‌که کشاورزان طارمی، سالانه بیش از ۵۰۰ هزار تن انواع محصولات را روانه بازار می‌کنند. 

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان طارم گفت: چهار فصل بودن طارم یکی از بزرگترین مزیت‌های گردشگری این شهرستان است و با کمی درایت و برنامه ریزی می‌توان رونق صنعت گردشگری در آن را همه فصول سال شاهد بود.

فاطمه عسگری 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار