خبرهای داغ:

ششمین جشنواره دو سالانه سراسری عکس بسیج دارای چه موضوعاتی است؟

دبیر ششمین جشنواره دو سالانه سراسری عکس بسیج به تشریح موضوعات و جزئیات این جشنواره پرداخت.
کد خبر: ۹۶۳۶۲۰۰
|
۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۹

کمال الدین شاهرخ، دبیر ششمین جشنواره دو سالانه سراسری عکس بسیج در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج، با اشاره به موضوعات این جشنواره اظهار کرد: تاثیرات نقش خانواده در مناسبات اجتماعی، ملی و بین المللی؛ نقش خانواده در تربیت نخبگان علمی و شرکت در فعالیت‌های اجتماعی؛ نقش افراد شاخص در پیشرفت کشور در تمامی ابعاد اجتماعی؛ حجاب و لباس؛ معماری محل سکونت خانواده‌های اصیل ایرانی از جمله موضوعات در نظر گرفته شده برای این رویداد فرهنگی و هنری هستند. 

دبیر ششمین جشنواره دو سالانه سراسری عکس بسیج عنوان کرد: یکی از مهمترین موضوعات جشنواره که در این دوره خیلی روی آن تاکید داریم، خانواده شهدای شاخص در حوزه‌های مختلف است. بنا داریم هر فرد و شخصیتی که باعث سرافرازی، غرور ملی و ستاره درخشان در تاریخ افتخارات این مرز و بوم بودند را به مردم بشناسانیم؛ این تعهدی برعهده جامعه عکاسی است که سراغ این افراد شاخص رفته و آنها راشناسایی کند چراکه اینها در حوزه‌های مختلف در جامعه تلاش کردند، لذا باید حق شان ادا شود.

شاهرخ با بیان اینکه این جشنواره بخش‌های مختلف آزاد و پروژه محور را داراست، گفت: هر عکاسی باید به صورت پروژه یک موضوع را انتخاب و بشکل مجموعه‌ای کار کند و به صورت تک عکس این اتفاق نمی‌افتد. وقتی کار این طور انجام شود قطعا عکاس یک داستان مستندی را دنبال می‌کند که برای مخاطب هم جذاب خواهد بود و تاثیر خود روی مخاطب را می‌گذارد.

دبیر ششمین جشنواره دو سالانه سراسری عکس بسیج عنوان کرد: بخش آزاد را نیز به استان‌ها اختصاص دادیم که عکاسان بتوانند در بخش آزاد شرکت کنند و بخش پروژه محور نیز اختصاص به تمامی عکاسان اختصاص دادیم که هر استانی بتواند چند عکاس معرفی کند و در قالب پروژه محور موضوعات را انتخاب کنند.

وی ابراز امیدواری کرد: ان‌شاالله در فرایند نهایی که در بهمن که اختتامیه این رویداد برگزار می‌شود، نمایشگاهی از دستاورد‌های تصویری عکاسان خوب میهن اسلامی را داشته باشیم. 

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار