خبرهای داغ:

رونمایی از تابلوی یادبود 2 شهید مدافع سلامت فارس/ برگزاری یادواره شهدای حوزه سلامت استان فارس

با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز و مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی فارس، از تابلوی یادبود دو شهید مدافع سلامت فارس رونمایی شد.
کد خبر: ۹۶۳۶۲۱۵
|
۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز و مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی فارس، تابلوی یادبود دو شهید مدافع سلامت فارس، در محوطه ورودی ساختمان مرکزی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، رونمایی شد.

دکتر سید وحید حسینی رئیس دانشگاه در آیین رونمایی از تابلوی شهید «مریم رحیمی» و شهید «زهرا سوری» دو شهید مدافع سلامت فارس، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع سلامت فارس به ویژه این دو شهید بزرگوار که در دوران کرونا در راه سلامت مردم و بیماران جانفشانی کرده و با خیل کاروان شهدا همراه شدند، از برگزاری یادواره شهدای حوزه سلامت استان فارس در روز چهارشنبه، بیست و پنجم مهر 1403 خبر داد.

سرهنگ پاسدار حسین صمصام مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی فارس، دکتر سید ابوالفضل هاشمی اصل معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، مجتبی حدائق مشاور رئیس و دبیر ستاد شاهد و ایثارگر دانشگاه، جمعی از کارکنان دانشگاه و خانواده های شهیدان رحیمی و سوری، دیگر اعضای حاضر در این آئین بودند.

به گزارش بسیج، شهید «مریم رحیمی» همزمان با شیوع و همه گیری ویروس منحوس کرونا، همراه با کادر درمان و در بخش ICU4 بیمارستان شهید رجایی مشغول خدمت بود. او در آبان ماه 1399 به این ویروس منحوس مبتلا شد و در مسیر خدمت به همنوع، جان عزیز خود را تقدیم پیشگاه رب العالمین کرد و به فیض شهادت نائل آمد.

شهید «زهرا سوری» نیز که به عنوان ماما و مراقب سلامت در درمانگاه حکیم مشغول خدمت بود، با شیوع کرونا، از هیچ تلاشی برای بیماران کرونا دریغ نکرد و پس از حدود 10 ماه از شیوع پاندمی کروناویروس، به این بیماری مبتلا شد و در روز دهم آذر 1399، با وجود تلاش کادر درمان، به دیار حق شتافت.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار