خبرهای داغ:
فرماندار دلفان در جلسه برنامه‌ریزی برگزاری جشنواره نخود:

شهرستان دلفان بزرگترین کلنی زنبور عسل و پایلوت نخود در ایران است

شهرستان دلفان بزرگترین کلنی زنبور عسل و پایلوت نخود در ایران است
فرماندار دلفان گفت: دلفان لرستان بزرگترین کلنی زنبور عسل و پایلوت نخود در کشور است.
کد خبر: ۹۶۳۶۳۰۰
|
۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج لرستان، اصغر قهرمانی فرماندار دلفان چهارشنبه ۲۵ مهر در جلسه برنامه‌ریزی برگزاری جشنواره نخود گفت: شهرستان دلفان با ۴۵ هزار هکتار سطح زیرکشت، قطب مهم تولید نخود در کشور است که سالانه  بیش از ۳۵ تا ۴۰ هزار تن، ۷۰ درصد این محصول در لرستان را نیز تولید می‌کند.

وی برگزاری جشنواره نخود را یک رویداد مهم دانست و گفت: این جشنواره جهت معرفی، برندسازی و توسعه کشت این محصول برگزار شد.

قهرمانی جشنواره نخود را فرصت‌ جدیدی برای رشد و پیشرفت منطقه خواند و تصریح کرد: این جشنواره ایجاد ارتباطات تجاری میان کشاورزان، تولیدکنندگان و خریداران خواهد شد و در توسعه بازارهای جدید و افزایش فروش کمک می کند. 

فرماندار این شهرستان دلفان را  به عنوان شهر عسل یاد کرد و خاطر نشان کرد: بزرگترین کلونی زنبور عسل کشور در روستای کفراج این شهرستان واقع شده است و دلفان با تولید سالانه ۱۰۰۰تن عسل قطب بزرگ عسل است.

وی افزود: طی سال‌های گذشته عسل فراوانی در دلفان بدون هیچ‌گونه برند خاصی تولید شد اما از دو سال گذشته، سه برند مهم عسل ایجاد و این محصول به بازار دلفان، شهرستان‌های اطراف و سایر استان‌های دیگر نیز صادر شد.

این مسئول با اشاره به  اقدامات چشمگیری برای توسعه پایدار کشاورزی و بهبود فرآیندها در دلفان ابراز داشت: در راستای طرح جهش تولید و ارتقای مکانیزاسیون کشاورزی در سه سال گذشته  ۸۴ دستگاه کشت کار مستقیم با جذب ۱۲۰ میلیارد ریال و ادوات مکانیزه دیگر وارد این شهرستان شده است.

قهرمانی یاد آور شد: دلفان بزرگترین کلنی زنبور عسل کشور و شهر عسل ایران و پایلوت نخود کشور و دومین شهر تولید کننده گیاهان دارویی کشور است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار