خبرهای داغ:
حجت الاسلام نجاری:

قرآن تجلی ذات باری تعالی است

همدان- مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصار الحسین(ع) همدان گفت: قرآن دارای معانی و مفاهیم متعالی است و تجلی ذات باری تعالی است اما حقیقت آن فقط برای انسان کامل قابل فهم است.
کد خبر: ۹۶۳۶۳۵۴
|
۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۴
قرآن تجلی ذات باری تعالی است

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام الیاس نجاری در مراسم افتتاحیه مسابقات نیمه نهایی قرآن کریم وابستگان سپاه انصار الحسین(ع) اظهار کرد: قرآن کریم و انسان کامل، صورت اسم الله الاعظم است‌.

 وی با اشاره به دلایل عظمت کتاب وحی در منظومه فکری امام خمینی (ره) افزود: از آنجایی که آیات شریفه مصحف الهی از طرف خداوند متعال است و از طرف دیگر حامل قرآن مجید شخصیتی عظیم به نام جبرئیل است، این کتاب الهی عظمتی وصف ناشدنی دارد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصار الحسین(ع) همدان قرآن کریم را دارای معانی و مفاهیم متعالی دانست و عنوان کرد: این مصحف الهی در شب قدر که از هزار شب بهتر است، بر پیامبر نازل شده و دارای حقایق و بطن‌های مختلف است اما برای اینکه برای همه قابل فهم شود و در حیطه ادراک بشر قرار گیرد، حقیقت آن ۷۰ مرتبه تنزل پیدا کرده است.

 وی گفت: قرآن دارای معانی و مفاهیم متعالی است و تجلی ذات باری تعالی است اما حقیقت آن فقط برای انسان کامل قابل فهم است.

نجاری تفسیر باطنی آیات شریفه قرآن کریم را یکی از تفسیرهای لذت بخش عنوان کرد و گفت: لذت فهم تفاسیر باطنی بیشتر از تفاسیر ظاهری است و تنها اهل علم و معرفت می‌توانند به باطن قرآن برسند و آن را تفسیر کنند.

وی برخی از حجاب‌ها را مانع درک حقیقت قرآن دانست و خاطرنشان کرد: قاری قرآن باید با رفع خودبینی، حب دنیا، کدورات قلبی و دوری از گناه سعی در رسیدن به حقیقت قرآن داشته باشد.

 مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصار الحسین(ع) همدان در پایان با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم (ص)افزود: نورانیت خانه‌ها با قرآن است خانه‌ای که در آن قرآن تلاوت نمی‌شود تاریک و ظلمانی است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار