خبرهای داغ:
سردار سلیمانی:

انقلاب اسلامی مفهوم جدیدی از قدرت با تکیه بر ایمان و معنویت را تولید کرد

سردار سلیمانی گفت: انقلاب اسلامی مفهوم جدیدی از قدرت با تکیه بر ایمان و معنویت را تولید کرد و در سال ۵۷ شعار ملت ایران در راهپیمایی‌های مقابل رژیم پهلوی بخصوص در محرم ۵۷، محرم ماه پیروزی خون بر شمشیر است، بود.
کد خبر: ۹۶۳۶۳۸۸
|
۲۶ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، اولین شب از اجلاسیه ۲۶۱ شهید شهرستان لامرد با حضور رئیس سازمان بسیج مستضعفین همراه با مردم ولایتمدار شهرستان، خانواده های معظم شهدا، جانبازان، ایثارگران و آحاد مردم و مسئولین شهرستان و همچنین سرهنگ جاهدی جانشین سپاه فجر فارس در جوار شهدای گمنام شهر لامرد با شکوه خاصی برگزار شد.

در این آئین باشکوه رئیس سازمان بسیج مستضعفین ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سردار دلها حاج قاسم سلیمانی و شهدای جبهه مقاومت اظهار داشت: باید قدردان خون پاک شهداء و دستاوردهای نظام انقلاب اسلامی باشیم.

وی با بیان این مطلب که انقلاب اسلامی سرآغاز یک دوره جدید تاریخی در دوران بشریت محسوب می شود خاطرنشان کرد: سه تحول مهم یعنی ( تحول قدرت، تحول قدرت در هندسه جهان و تحول در موضوع فلسطین) باعث پیروزی انقلاب اسلامی شد که بنیانگذار این تحولات نیز امام راحل بودند.

سردار سلیمانی به تحول در مفهوم قدرت اشاره کرد و گفت: تحولات سیاسی در همه کشورهای دنیا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی متکی بر قدرت سخت یعنی قدرت نظامی بوده که به تغییر حکومت ها همانند کشور ما می توان اشاره کرد.

او افزود: آمریکائیها بیش از ۲۵۰ سال بیشتر تاریخ ندارند و در جنگ هایی که به عنوان استقلال آمریکا مطرح است حدود ۶ میلیون نفر کشته شدند و اسم آن را جنگ های استقلال آمریکا گذاشتند؛ در حالی که این جنگ ها جنگ های نابودی سرخ پوستان و سیاه پوستان آمریکا بود.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی مفهوم جدیدی از قدرت با تکیه بر ایمان و معنویت را تولید کرد و در سال ۵۷ شعار ملت ایران در راهپیمایی های مقابل رژیم پهلوی بخصوص در محرم ۵۷، محرم ماه پیروزی خون بر شمشیر است، بود.

انقلاب اسلامی مفهوم جدیدی از قدرت با تکیه بر ایمان و معنویت را تولید کرد

این یادگار دوران دفاع مقدس افزود: راهبرد امام عزیز، روی کار آمدن فرهنگ عاشورا، ایمان و ایثار و شهادت در مواجهه با قدرتی بود که خود قدرت اول غرب آسیا و از سوی ابرقدرت هایی نظیر آمریکا پشتیبانی می شد که بیش از ۶۰ هزار مستشار آمریکایی در داخل کشور ما رژیم پهلوی را حمایت می کردند و صنایع نظامی و دفاعی در اختیار شاه قرار می گذاشت.

این مقام مسئول ادامه داد: امام راحل ملت ایران را با ایمان و معنویت به میدان مبارزه فراخواند، نه با سلاح و گلوله و بدون شلیک حتی یک گلوله، حکومت منطقه قدرت غرب آسیا و حکومتی که تنها متحد راهبردی رژیم آمریکا بود را سرنگون کرد و مفهوم جدیدی از قدرت تولید شد.

وسردار سلیمانی تصریح کرد: آمریکا در ماه های پایانی  جنگ جهانی دوم در کنار متفقین قرار گرفتند و در حالی که ژاپن در حال تسلیم شدن بود که به هیروشیما و ناکازاکی بمباران اتمی کردند و میلیون ها نفر را قتل و عام و نسل کشی کردند.

وی، هدف از این حمله اتمی را نشان دادن یک قاعده جدید عنوان کرد، یعنی اگر کسی با ابرقدرت ها سرتیز داشته باشد و با آنها مخالفت کند ما با قدرت بمب اتم با او برخورد خواهیم کرد و این در دنیا یک قاعده شد که این قاعده ادامه داشت و بر همین اساس منافع ملت ها را غارت کردند و امریکایی ها در مقابل یک کشوری می خواستند تصمیمی بگیرند کافی بود اراده کنند در درون آن کشور طوفانی به پا می‌شد که پایان بخش این معادلات، پیروی انقلاب اسلامی توسط ملت ایران بود و معادلات آنها را بر هم زد.

وی تاکید کرد: امروزه دیگر بمب اتم قاعده را در جهان معلوم نمی کند بلکه قدرت و ایمان مردم و راهبرد مقام معظم رهبری بعنوان راهبرد مقاومت و قدرت نرم که تعیین کننده است.

سردار سلیمانی با بیان اینکه مفهوم قدرت تغییر کرده افزود: قدرت سخت در معادلات بین المللی جایگاهی ندارد و قدرت نرم است که می تواند تاثیرگذار و تعیین کننده در معادلات باشد.

انقلاب اسلامی مفهوم جدیدی از قدرت با تکیه بر ایمان و معنویت را تولید کرد

سردار سلیمانی در ادامه به‌ دومین تحول یعنی تحول در هندسه قدرت در سطح جهان اشاره کرد و گفت: امام راحل به میخائیل گورباچف رهبر جماهیر شوروی آسابق نامه ای نوشته بودند که من صدای خرد شدن استخوان های مارکسیسم را می شنوم و مارکسیسم به زودی به زباله دان تاریخ سپرده خواهد شد که اتحاد جماهیر شوروی سابق نزدیک به دوسال دچار فروپاشی شد و آغاز فروپاشی جماهیر سابق آغاز شکست ارتش سرخ در مقابل مجاهدین افغانستانی بود که از جمهوری اسلامی تأثیرپذیر شدند و در مقابل ارتش سرخ ایستادگی و جهاد کردند و ارتش سرخ را در سرزمین خود شکست دادند و بر فرهنگ عاشورا و راهبرد غلبه خون بر شمشیر تکیه کردند و توانستند تاثیرات جمهوری اسلامی ایران بر مناطق مسلمان نشین جماهیر شوروی سابق باشد.

انقلاب اسلامی مفهوم جدیدی از قدرت با تکیه بر ایمان و معنویت را تولید کرد

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار