معاون اداره کل بهزیستی استان اردبیل:

بیش از ۲۱ هزار مددجوی بهزیستی اردبیل بیمه درمانی دارند

تعداد افراد زیرپوشش بیمه خدمات درمانی در این استان حدود ۲۱ هزار و ۷۸۰ نفر است و از سال ۱۳۹۹ تا امسال افزون بر ۹ هزار مددجو در قالب بیمه شده اصلی به همراه خانواده‌های خود زیر پوشش بیمه قرار گرفته اند.
کد خبر: ۹۶۳۶۴۸۶
|
۲۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۲

بیش از ۲۱ هزار مددجوی بهزیستی اردبیل بیمه درمانی دارند

سید یوسف موسوی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار بسیج اظهار کرد: در سازمان بهزیستی برای تمام مددجویان و توانخواهان زیرپوشش و خانواده های تحت تکفل (در قالب تبعی یک و دو شامل همسر و فرزندان تحت سرپرستی) بیمه پایه درمان در نظر گرفته می شود.

وی درباره حمایت های درمانی بهزیستی از کودکان معلول زیر پوشش گفت: معاونت پشتیبانی و منابع انسانی اداره کل بهزیستی استان اردبیل طبق تفاهم نامه این اداره کل با موسسه خیریه زنجیره امید، بیش از ۱۵۰ کودک معلول زیر ۱۸ سال را جهت درمان در زمینه های ارتوپدی، قلبی و ترمیمی به موسسه خیریه زنجیره امید معرفی کرده است.

وی افزود: معرفی شدگان تحت درمان قرار گرفته اند و هزینه های جراحی، ارتوپدی و فیزیوتراپی آنها توسط موسسه تامین شده و خانواده های بی‌بضاعت مشمول حمایت های موسسه، هزینه ای بابت جراحی های پرخرج پرداخت نمی کنند.

موسوی تصریح کرد: در تفاهم نامه قرار است در زمینه مغز و اعصاب نیز از کودکان نیازمند به درمان حمایت شود و امیدواریم روز به روز گام‌های بلندتری در خدمت به جامعه هدف برداریم.

به گزارش بسیج، اداره کل بهزیستی استان اردبیل، تعداد پرونده‌های افراد یا خانوارهای زیرپوشش در استان را ۴۰ هزار و ۱۵۸ فقره اعلام کرده که ۲۶ هزار و ۱۹۰ نفر از این تعداد، مستمری‌بگیر بوده و بقیه خدمات غیرمستمری دریافت می‌کنند.

استان اردبیل با بیش از یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان در شمال غربی ایران واقع شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار