خبرهای داغ:
جانشین فرماندهی سپاه بیرجند

قرآن دارای ظاهری زیبا و باطنی عمیق است

بدون شک مهمترین معیار و سنجه برای یک انسان متدین، خانواده و نیز امت اسلامی وجود دارد، قرآن کریم و مکتب اهل بیت است
کد خبر: ۹۶۳۶۴۹۵
|
۲۶ مهر ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از بیرجند، جناب سرهنگ اقبالیان جانشین فرماندهی سپاه بیرجند در مراسم افتتاحیه مسابقات قرآن حوزه حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها  ضمن تشکر از همه خواهران گرامی برای شرکت در این مسابقات افزود: همه ما باید خدا را شاکر باشیم که در این راه قدم برداشته ایم و فعالیت داریم.

سرهنگ اقبالیان با اشاره به مطالبات رهبری در بحث قرآن گفت رهبر معظم انقلاب اسلامی توصیه نمودند:
«در مطالعات خود، با قرآن و حدیث آشنا شوید. انس با قرآن برای همه لازم است؛ این را ما به همه توصیه می‌کنیم، به همه‌ جوان‌های کشور توصیه می‌کنیم. امروز خوشبختانه همین جور هم شده؛ انسان در میان دانشجوها، در میان طلاب، در بین جوان‌های غیر دانشگاه و حوزه، عناصری را می‌بیند که با قرآن انس دارند؛ بعضی‌شان قرآن را حفظ هم دارند؛ بعضی هم که حفظ ندارند، قرآن را فی‌الجمله درک می‌کنند؛ یعنی ولو حالا تمام جزئیات را هم ندانند، مضمون را می‌فهمند؛ این خیلی چیز مغتنمی است».

وی افزود: بدون شک مهمترین معیار و سنجه برای یک انسان متدین، خانواده و نیز امت اسلامی وجود دارد، قرآن کریم و مکتب اهل بیت است که اگر صادقانه به آن نگاه کرده و قیاس کنیم، راه نجات ما آنجاست و این مسیر است که باید در آن حرکت کنیم.

جانشین فرماندهی سپاه ناحیه بیرجند اظهار داشت: اگر به دنبال هدایت هستیم، تکیه بر قرآن و فرهنگ قرآنی برای هدایت است و طبیعتاً و بدون شک هدایتی که برخواسته از مکتب قرآنی باشد، به سمت رشد و تحول حرکت خواهد بود و دقیقاً در نقطه مقابل تحجر و رکود و انفعال است.
در این مسابقات ۳۷۰ نفر از خواهران ثبت نام کرده اند و ۱۹۰ نفر در مرحله حوزه ای و ۱۸۰ نفر در مرحله ناحیه ای در شش رشته با یکدیگر به رقابت  میپردازند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار