خبرهای داغ:
یادداشت |

یحیی سنوار اسطوره ای واقعی فراتر از استانداردهای پوشالی ستاره های هالیوود

یحیی سنوار نابغه ای است که با شهادتش، ملتی را به مقصدی رهنمون کرد و این رهنمود امام راحل را عینیت بخشید که مکتبی که شهادت دارد، بن بست و شکست و اسارت ندارد.
کد خبر: ۹۶۳۶۷۸۷
|
۲۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۸

خبرگزاری بسیج _ هادی ابراهیمی کیاپی در یادداشتی با تجلیل از مقام شامخ شهید بزرگ مقاوت یحیی سنوار نوشت : سنوار، قهرمان جبهه مقاومت در گروه جهادی حماس، قهرمانی که پهلوانی کرد و با خون و شجاعتش ضامن ماندگاریش شد، اسطوره ای که الگو شد و فراتر از نفرات حماس و محدوده غزه و فلسطین، شاهد رویش و گرایش نسلهای نو در گستره گسترده جبهه مقاومت و حتی فراتر از خطوط مقدم، حوزه نفوذش بلحاظ مکانی و زمانی و حتی رفتاری و فکری توسعه همه جانبه یافت و شهادت طلبی و شجاعت پیشگی در ذهنیت مخاطبانش تعبیه و نهادینه شد و امروز، رکورد ايستادگي و مقاومت توسط شهید سنوار جابجا شد.

شهیدی که در اردوگاههای آوارگی متولد و بزرگ شد و در چرخه یک محکومیت ۴۳۰ ساله، ۲۲ سال در زندانهای رژیم صهیونیستی محبوس بود و تمام عمر خویش را وقف مبارزه با غاصبان کرد و نهایتا مظلومانه و غریبانه تر از همیشه در حالیکه همواره زیر بارشی از تهمت ها تحت فشار بود، گواراترین شهد زندگی اش را نوشید و آسمانی شد.

امروز اگر بخواهیم مفهوم شهید سنوار را در دائرةالمعارف جستجو کنیم قطعا اینگونه معنا خواهد شد:

سنوار یعنی درطرف درست تاریخ ایستادن

سنوار یعنی چهره‌ی‌ درخشان مقاومت و مجاهدت

سنوار یعنی عزم پولادین در برابر دشمن ظالم

سنوار یعنی مجاهدت

سنوار یعنی مقاومت

سنوار یعنی مداومت

سنوار یعنی امیدواری

سنوار یعنی عشقبازی با خدا

سنوار یعنی عمری مبارزه با دشمن غاصب و ظالم

سنوار یعنی نمایش اقتدار

سنوار یعنی تجدید اعتبار

سنوار یعنی مبارزه با استکبار

سنوار یعنی اسطوره کم تکرار

سنوار یعنی شهادت طلبی

سنوار یعنی شجاعت ورزی

سنوار یعنی اعتقاد به جهاد

سنوار یعنی اقتدا به حسین

سنوار یعنی تأسی از کربلاوعاشورا

سنوار یعنی بجان خریدن بلا

سنوار یعنی مبارزه مردانه وسط میدان

سنوار یعنی میان مردم بودن و در کنار آنها مردم

سنوار یعنی از مرگ نترسیدن

سنوار یعنی دست خالی جنگیدن

سنوار یعنی میان لجه خون خو‌د رقصیدن

سنوار یعنی وصال طلبیدن

سنوار یعنی از ولایت‌ حرف شنیدن

سنوار یعنی لباس رزم پوشیدن

سنوار یعنی شهد شهادت نوشیدن

سنوار یعنی نلغزیدن، نلرزیدن و نترسیدن

سنوار یعنی در خون خرامیدن و غلطیدن

سنوار یعنی در معرکه جنگیدن

سنوار یعنی از تهمت نهراسیدن

سنوار یعنی به قدرت نچسبیدن

سنوار یعنی به وعده خدا امید ورزیدن

سنوار یعنی در سنگر زیستن

سنوار یعنی دنیا را معراج دانستن

سنوار یعنی در پایان زندگی عروج کردن

سنوار یعنی زنده بودن حماس

سنوار یعنی جمع همه دلبستگان جهاد فی‌سبیل‌اللّه چون شیخ احمد یاسین، سید حسن نصرالله، فتحی شقاقی، رنتیسی، اسماعیل هنیّه

امروز می توان سنوار را کلیدواژه به کمال رسیدن انسان در متن یک مبارزه بی پایان دانست و ناممکن های مسیر زندگی را با علم کردن نام و مرام سنوار ممکن جلوه داد

سنوار را فاتح بی رقیب ناممکن ها و فرمانده بی بدیل و ماندگار مبارزات نفس گیری دانست که گاهی ناقض اعتماد به نفس ها و اراده های پولادینی است که لازمه گذر موفق از مسیرهای سخت و قله های صعب العبوری است که می توانند طعم تلخ شکست را جایگزین شهد شیرین موفقیت کنند.

سنوار نابغه ای است که در بن بست های اشغال و تجاوز و جنایت با طراحی عملیات طوفان الاقصی، ملتی را به مقصدی رهنمون می کند که در آن برگهای یأس پائیزی خشک شده و فرو می ریزد و امید به پیروزی در فصل فصل آن موج زده و قد علم می کند.

سنوار، خاکی تر از همیشه در خاک و خون می غلطد تا برای خاکیان محبوس وطنش و شاید هم برای همه آنانی که در شرایط مشابه هستند ، معبری به آسمان بزند و این رهنمود امام راحل را عینیت ببخشد و فریاد بزند مکتبی که شهادت دارد، بن بست و شکست و اسارت ندارد.

اگر رسانه های همسو اهتمام ورزند و با فراخوانی فرهیختگان قلم سالار، حداقل به اندازه گذراندن دو واحد درس دانشگاهی، سنوارشناسی راه انداخته و ذهنیت های تابان این نابغه جهادی را درست معرفی کنند، نهضت ترمیم ناپذیری رژیم جعلی اسرائیل که از عملیات طوفان الاقصی شروع شده و با دو عملیات وعده صادق ادامه یافته، با پیروزی نهایی و سرنگونی دولت خودخوانده اسرائیل به سرانجام می رسد.

اما به همه محققان به اعتبار آدرسی که می دهم، اطمینان می بخشم همانگونه که حزب الله، با شهادت فرماندهان و رهبرانش، سربریده نشد، حماس هم ذبح نخواهد شد و زنده تر از ر‌وزی که سنوار، آسمانی شد، با شکوهمندی و اقتدار هر چه تمامتر ادامه حیات خواهد داد و مرگ و نابودی اسرائیل را رقم خواهد زد.

سنوارشناسی به تأسی از مکتب شناسی سردار دلها سپهبد شهید سلیمانی و نیز شهدای بزرگ مقاومت مانند عماد مغنیه،، ابو مهدی المهندس، اسماعیل هنیه، فواد شکر بخصوص شهیدسیدحسن نصرالله، ایجاب می کند که ما نگاهی جامع به وسعت معانی نام سنوار داشته و با این وسعت و رفعت نگاه، شاهد کثرت بهره وری از حیات و ممات پربرکت این بزرگمرد جبهه مقاومت باشیم و خدا را بابت چنین نعمتی شکرگذاری کنیم.

در فراز پایانی تاکید می کنم که شهادت سنوار، گر چه برای ما سخت و ناگوار است اما از طرفی تحقق آرزوی بزرگ اوست که بارها آن را از خداوند طلبیده است و خوشا به سرنوشت سرخ مبارزان راه حقیقت که زندگی مجاهدانه آنها به شهادت منجر شده و دعای همیشگی آنها به اجابت می رسد.

در پایان اضافه می کنم که شهید بزرگوار قدس یحیی سنوار بزرگ، به اندازه تعداد متکثر نکات اثرگذار خویش در تداوم و تعالی مقاومت که از انتفاضه و پرتاب سنگ به سمت تانکها آغاز شده و با پرتاب راکت ادامه یافته و امروز به پدیده سطح بالا یعنی موشک جواب موشک رسیده، زنده و قابلیت یادآوری و تبعیت است و می توان ادعا کرد با شهادت شهید یحیی سنوار، ما او را به مثابه یک خورشید فروزان به دست آوردیم که در سپهر ولایت به تابندگی جاوید رسیده است و راه را برای رهپویان مقاومت بیش از پیش روشن کرده و می توان از پشت نگاه شهید سنوار، نابودی و فروپاشی رژیم جعلی اسرائیل را به وضوح و با ضرص قاطع نگریست.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار