خبرهای داغ:

بانوی شیرازی که در لبنان به شهادت رسید که بود؟

باز هم شلیک گلوله‌های دژخیمان گوش فلک را کر کرد تا این‌بار رد خون مادری نخبه و ایرانی‌تبار جبهه مقاومت در دفتر تاریخ هک شود.
کد خبر: ۹۶۳۷۱۵۱
|
۲۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، از نخبگان حوزه فناوری و شبکه‌های رایانه‌ای بودند، دست در دست هم برای دفاع از جبهه مقاومت جان دادند تا درس زندگی را اینگونه با خون خود برای پنج فرزندشان ترسیم کنند.

خبر دردناک بود، باز هم ترور و شهادت در لبنان، باز هم صدای شلیک گلوله‌ های اسرائیلی. سوژه، این بار یک زوج نخبه بود که یکی از آنها ایرانی و اهل شیراز و دیگری اهل لبنان باشد. معصومه(آرزو) کرباسی و همسرش رضا عواضه زوج نخبه‌ای بودند که روز گذشته مورد هدف پهبادهای اسرائیلی قرار گرفته و شربت شهادت نوشیدند.

معصومه کرباسی، خواهرزاده سید رسول موسوی‌ نژادیان، معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد فارس است.

وی درباره این اتفاق ناگوار به خبرنگار فارس گفت: آرزو متولد اسفندماه ۱۳۵۹ بود، او دختری باهوش و نخبه بود و تحصیلاتش را در مقطع کارشناسی در دانشکده مهندسی شیراز تمام کرد‌.

موسوی‌نژادیان افزود: او پس از ازدواج با رضا عباسی عواضه به لبنان سفر کرد و در دانشگاه آمریکایی علم و فناوری بیروت به تحصیل پرداخت و پس از آن دکترای خود را نیز از دانشگاه تهران گرفت.

وی با بیان اینکه حوزه فعالیتی خواهر زاده‌اش فعالیت در حوزه فناوری و علوم کامپیوتری بود، گفت: وی سال‌ها در حوزه مقاومت تلاش کرد و اکنون نیز به صورت هدفمند ردیابی شد و به همراه همسرش با شلیک پهبادهای اسرائیلی به شهادت رسید.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: همسرش رضا عواضه نیز متولد ۵۷ و اهل لبنان بود، او نیز در شیراز تحصیل می کرد و تحصیلات تکمیلی را در بیروت گذراند.

موسوی نژادیان با اشاره به اینکه وی از نخبگان برجسته ایرانی در حوزه مهندسی کامپیوتر و شبکه بود، گفت: وی  نیز با تحصیلات عالی در حوزه فناوری و علمی در لبنان فعالیت می‌کرد.

وی گفت: شهید رضا عواضه دکتری مهندس کامپیوتر در گرایش معماری کامپیوتر را در دانشگاه تهران به اتمام رساند و یکی از نخبگان برجسته در زمینه شبکه های کامپیوتر بود. 

وی در زمینه لینوکس ایشان یکی از برترین اساتید موجود در جهان بود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار