خبرهای داغ:
سردار آزادی در گفتگو با بسیج:

تبیین و ترویج مکتب شهید سلیمانی، مختص به هفته مقاومت نیست

سردار آزادی گفت: تبیین و ترویج مکتب شهید سلیمانی، مختص به هفته مقاومت نیست و باید در تمام طول سال جریان داشته باشد.  
کد خبر: ۹۶۳۷۱۶۱
|
۲۹ مهر ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۷

سردار «آزادی» رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس بسیج و سپاه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج، با اشاره به اقدامات در دست انجام برای بزرگداشت هفته مقاومت اظهار داشت: مراسمات گرامیداشت هفته مقاومت همزمان با سالگرد شهادت شهید سلیمانی در سراسر کشور برگزار می شود.  

وی با اشاره به تقسیم کاری که با معاونت فرهنگی برای برگزاری برنامه های هفته مقاومت انجام شده است، افزود: برگزاری مراسم بزرگداشت این هفته برعهده این معاونت است اما یک دستورکار مستمری در سازمان بسیج تعریف و پیگیری می شود که آنهم تبیین و ترویج مکتب شهید سلیمانی است. این امر مختص به هفته مقاومت نیست و باید در تمام طول سال جریان داشته باشد.  

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس بسیج و سپاه با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی براینکه مکتب شهید سلیمانی، مدرسه درس آموز این شهید است، عنوان کرد: ایشان در سخنرانی دیگری، عصاره این مکتب را صدق و اخلاص نامگذاری کرده و فرمودند این دو ویژگی، محور اصلی تشکیل دهنده این مکتب هستند که جزو ویژگی های برجسته آن محسوب می شوند و برگرفته از عهد الهی، خداباوری و نگاه او به دین متبلور شده اند.   

سردار آزادی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب مبنی بر اینکه معنویت ، عقلانیت و عدالت از ویژگی های شهید سلیمانی هستند و این مکتب نیاز به محتوا و مربی دارد، گفت: بر همین اساس طرحی را برای تربیت و راویان، مربیان و اساتید مکتب شهید سلیمانی آماده کردیم که از2 سال قبل نزدیک به 1400 تا 1500 نفر راوی و مربی آموزش دیدند و 180 نفر از انها به عنوان استاد این مکتب در همه استانها در حال آموزش بسیجیان هستند.   

وی عنوان کرد: تلاش کردیم در بازه زمانی 15 ماهه تا سالگرد این شهید، با استفاده از این اساتید اموزش دیده در همه استان ها، به ازای هر پایگاه یک راوی مکتب شهید سلیمانی تربیت شود تا 60 هزار راوی مکتب شهید سلیمانی در کل کشور داشته باشیم که آشنای این مکتب باشند و مبانی و اصول را خوب تبیین کنند.  

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس بسیج و سپاه با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه محتوایی نیز توضیح داد: 4 کتاب راوی مکتب شهید سلیمانی با محورهای دانش آموزی، دانشجویی، عمومی و زائران غیر ایرانی این مکتب داریم که امیدواریم تا پایان سال بتوانیم این 4 کتاب راوی را تقدیم راویان کنیم.  

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار