خبرهای داغ:
در جلسه ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان؛

با ایجاد ناحیه نوآوری در شمال قزوین موافقت شد

با ایجاد ناحیه نوآوری در شمال قزوین موافقت شد
در جلسه ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان، با ایجاد ناحیه نوآوری در شمال قزوین و محدوده پارک علم و فناوری موافقت شد.
کد خبر: ۹۶۳۷۷۲۹
|
۰۲ آبان ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۳

 

قزوین_به گزارش بسیج، جلسه اقتصاد دانش بنیان به ریاست محمد مهدی اعلایی استاندار قزوین و با حضور علی رحمانی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، جعفر احمدی رئیس پارک علم و فناوری قزوین، روسای دانشگاه ها و مدیران دستگاه های اجرایی در استانداری برگزار شد.

 

جعفر احمدی رئیس پارک علم و فناوری قزوین در این جلسه اظهارداشت: ایجاد ناحیه نوآوری شامل مجموعه ای از مراکز کارآفرینی و شتاب دهنده ها، مراکز رشد و مجتمع های فناوری دانشگاهی، سازمان ها و فضای شهری است که مکانی برای جذب افراد با ذهنیت کارآفرینی و جذب سرمایه گذاران و استقرار کسب و کارهای دانش بنیان است که به توسعه پایدار و اقتصاد دانش بنیان کمک ‌می کند.

 

وی بیان کرد: دانشگاه، دولت، صنعت، محیط زیست و جوامع شهری و رسانه ها و محیط زیست نوعی مارپیچ ۵ گانه نواحی نوآوری هستند و ‌بازیگران آن شامل فضاهای کار اشتراکی، مراکز نوآوری، مجتمع های فناوری، هاب های نوآوری، مراکز رشد، صندوق های پژوهش و فناوری، شرکت های سرمایه گذار خطرپذیر، تامین کنندگان خدمات، فضاهای کارگاهی و آزمایشگاهی و شتاب دهنده ها می باشند.

 

احمدی تصریح کرد: کارکردهای نواحی نوآوری شامل ارتقای اقتصاد شهری، تحرک و تسهیل نوآوری باز، جذب استعدادها و کارآفرینان، ایجاد فضای کاری با هدف توسعه نوآوری، تامین مالی استارت آپ ها و کسب و کارهای نوپا و کاهش ریسک و تسهیل راه اندازی کسب و کارهای نوآوری است.

 

رئیس پارک علم و فناوری قزوین در ادامه در مورد مزایای ناحیه نوآوری تصریح کرد: ایجاد فرصت های شغلی و اشتغالزایی، ایجاد فرصت سرمایه گذاری و توسعه اقتصادی، تسهیل در تعامل و همکاری بین صنعت و دانشگاه، ایجاد مزیت رقابتی برای شرکت ها، تسهیل در توسعه فناوری و ارتقای صنایع محلی، افزایش شانس موفقیت استارتاپ ها، پرورش خلاقیت و ایده پردازی در جوانان، و شناخته شدن شرکت ها در داخل و خارج از ایران از دستاوردهای ایجاد ناحیه نوآوری است.

 

احمدی یادآورشد: در این ناحیه صنایع مختلف از جمله صنعت، کشاورزی، هنر، معدن مستقر می شوند و فعالیت های خود را در یک مسیر مشخص ادامه می دهند.

 

وی گفت: وجود 15 شهرک صنعتی در استان، استقرار ۱۳ درصد صنایع کوچک کشور در این منطقه، وجود ۱۶۸ شرکت دانش بنیان از ظرفیت های استان قزوین است که ایجاد ناحیه نوآوری می تواند این ظرفیت را شکوفا کند.

 

احمدی افزود: نقش شهرداری ها در ایجاد توسعه ناحیه نوآوری و حفظ زیرساخت ها و مبلمان شهری و جانمایی سازمان ها و شرکت ها بسیار مهم است و امیدواریم شهرداری ها پای کار باشند و با تسهیل در صدور مجوز ساخت و ساز و اعمال معافیت های کسب و کار کمک کنند تا این ناحیه بسرعت شکل بگیرد و استارتاپ ها تقویت شوند.

 

در ادامه با ایجاد ناحیه نوآوری درشمال قزوین در محدوده پارک علم و فناوری و در مجاورت سایر پروژه های علمی و تحقیقاتی موافقت شد و مقرر گردید با همکاری معاونت عمرانی استانداری در طراحی نقشه جامع شهری قزوین لحاظ و سایر اقدامات قانونی طی گردد.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار