بسیج بدنبال توسعه ورزش «مردم‌محور» و «ارزان» در کشور است

بسیج بدنبال توسعه ورزش «مردم‌محور» و «ارزان» در کشور است
 رییس سازمان ورزش بسیج در نشست خبری هفته تربیت بدنی گفت: با هدف ایجاد نشاط اجتماعی و خلق فرصت‌های یکسان برای اقشار مختلف جامعه، توسعه ورزش «مردم‌محور» و «ارزان» در این نهاد برنامه ریزی شده است.
کد خبر: ۹۶۳۷۷۶۳
|
۰۲ آبان ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۲

 

 

 به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان، سرهنگ علی مهاجر روز چهارشنبه در نشست با خبرنگاران در مجتمع مطبوعاتی اصفهان افزود: ۳۹۰ پایگاه اختصاصی استعدادیابی رشته‌های مختلف، بیش از سه هزار و۴۰۰ مجتمع و پیست ورزشی و حدود سه هزار مربی ورزشی در سراسر کشور، این سازمان را در دستیابی به چشم‌اندازهای تعریف شده همراهی می کنند.

رییس سازمان ورزش بسیج افزود: افزون بر ۲ هزار و ۳۰۰ ایستگاه ورزش صبحگاهی در کشور با تمرکز بر ورزش‌های بومی، محلی پذیرای اقشار مختلف مردم است.
سرهنگ مهاجر گفت: تقویت ورزش های پرمخاطب و منطبق با فرهنگ و اعتقادات دینی در اولویت برنامه‌های این سازمان است.
وی اضافه کرد: در همین زمینه برگزاری جشنواره زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی با مشارکت ۳۲ ناحیه مقاومت بسیج کشور در هفته بسیج امسال برنامه‌ریزی شده است.

رییس سازمان ورزش بسیج افزود: پرورش ورزشکار حرفه‌ای در تراز انقلاب نیز در باشگاه مقاومت سازمان بسیج ورزش کشور بطور تخصصی دنبال می‌شود.
وی ادامه داد: در حوزه فوتبال تیم‌های مختلفی در لیگ‌های کشور داریم و برخی از آنها نیز به لیگ برتر راه یافته‌اند.

مهاجر افزود: در برنامه‌ریزی‌ها همواره به توسعه ورزش بانوان نیز توجه کرده‌ایم و هیچ محدودیتی برای جذب ورزشکاران اقلیت‌ها و ادیان دیگر نیز نداریم.
وی توجه به ورزش معلولان و توانخواهان را از دیگر اهداف سازمان بسیج بیان کرد.
مهاجر گفت: با رایزنی‌های مختلف کوشیده‌ایم ضمن توسعه ورزش‌های همگانی رایگان، تخفیف‌های قابل توجهی نیز برای هزینه‌های انفرادی و تیمی رشته های مختلف ورزشی اعمال کنیم.

وی افزود: سازمان ورزش بسیج کشور بعنوان بازوی وزارت ورزش؛ سه هدف استعدادیابی، ورزش قهرمانی و تاسیس باشگاه را نیز بطور تخصصی دنبال می‌کند.

سرهنگ مهاجر، توسعه ورزش با تاکید بر مسجدمحوری، تقویت ورزش در محلات، ترویج فرهنگ برادری و برابری در اقوام و مذاهب،تعامل با نهادها و جذب ظرفیت های ورزشی آنها، ترویج تفکر فرهنگ و روحیه بسیجی با بُعد اجتماعی ورزش، کاهش ناهنجاری‌های اسکلتی و ساختار قامتی و مدیریت آسیب‌های اجتماعی را از دیگر اهداف سازمان بسیج کشور برشمرد.

وی افزود: در کنار استعدادیابی؛ رقابت‌های ورزشی انفرادی و گروهی نیز در محلات شهرها و روستاها تا رسیدن به مرحله قهرمانی برنامه ریزی شده است.

۲۶ مهر تا ۲ آبان‌ بعنوان «هفته تربیت‌ بدنی» نامگذاری شده است.

حدود ۳۰۰ هزار ورزشکار سازمان یافته و حدود یک هزار و ۹۰۰ باشگاه ورزشی بخش خصوصی در ۲ بخش بانوان و مردان در استان اصفهان مشغول فعالیت هستند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار