مدیر مؤسسه پژوهشی بتا مطرح کرد:

بزرگنمایی اقدامات رژیم صهیونیستی با رسانه

تحلیلگر فضای مجازی و داده کاو کلان داده‌ها گفت: در کشور ما رسانه در میدان نیست اما رژیم اشغالگر فعالیت‌های خود را از طریق رسانه و فضای مجازی بزرگنمایی می‌کند.
کد خبر: ۹۶۳۸۰۵۷
|
۰۳ آبان ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج ایلام ، به نقل از صبح زاگرس، محسن فینی زاده تحلیلگر فضای مجازی و داده کاو کلان داده‌ها در نشست زنده با موضوع داده کاوی شبکه‌های اجتماعی در جنگ غزه و لبنان و جنایات صهیونیستی‌ها گفت: آنچه در فضای رسانه‌ای و شبکه اجتماعی در خصوص طوفان الاقصی رخ داد حائز چند نکته بود که نکته اول رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی به‌جای اینکه در بستر میدان باشند خارج از میدان بودند.

 مدیر مؤسسه پژوهشی بتا با اشاره به نقش رسانه در اطلاع‌رسانی گفت: شبکه‌های اجتماعی در حوزه محور مقاومت تأخیر زیادی دارند که باید آن را جدی گرفت؛ ما بعد از سه روز متوجه شهادت یحیی سنوار شدیم و این که شهید سنوار یک شهید میدانی بود.

تحلیلگر فضای مجازی در ادامه گفت: در کشور ما رسانه در میدان نیست اما رژیم اشغالگر فعالیت‌های خود را از طریق رسانه و فضای مجازی بزرگنمایی می‌کند، ما در ساختار رسانه‌ای و نسبت آن با محور مقاومت به‌جای اینکه آفندی عمل کنیم در حوزه پاسخگویی هستیم.

فینی زاده افزود: جریان انقلاب نسبت به رویدادهای میدان عقب است، اگر ما داده‌های شبکه‌های اجتماعی را نگاه کنیم آن‌چه در رسانه می‌بینیم برعکس نشان داده است و مواضع رژیم اشغالگر خیلی بیشتر از وقایع نمایش داده می‌شود اما اوضاع لبنان و غزه آنچه واقعیت دارد نشان داده نمی‌شود.

وی تصریح کرد: رسانه‌های غربی و رسانه‌های رژیم صهیونیستی جنگ ٣٣ روزه را بیشتر ازآنچه بود نمایش دادند؛ فضای رسانه‌ها شکست حزب‌الله را در پی داشت اما آنچه در جنگ ۳۳ روزه اتفاق افتاد برعکس بود و ضربات سنگینی به مواضع رژیم اشغالگر وارد آمد.

تحلیلگر رسانه و فضای مجازی گفت: در فضای رسانه ما نتوانستیم حزب‌الله و جبهه مقاومت را به مخاطبان و قشر عمومی جامعه معرفی کنیم؛ ما در فضای مجازی و رسانه در ترسیم حادثه، زمان حادثه و رویداد حادثه عقب هستیم و نتوانستیم حقایق را به عموم مردم برسانیم.

فینی زاده افزود: آن‌چه ما در حوزه مقاومت به آن ذوق می‌کنیم با آنچه با آگاهی عمومی رساندیم عقب هستیم، ما باید اتفاقات موجود در غزه و رویدادها را به خوبی اطلاع‌رسانی کنیم و آن‌چه اتفاق می‌افتد را در سریع‌ترین زمان ممکن از طریق منابع معتبر دریافت و منتشر کنیم.

وی در ادامه گفت: رژیم اشغالگر قدس نتوانسته است از طریق زمینی وارد لبنان شود، امروز سهم غزه و لبنان در بین گفتگوهای ما چقدر است؟ ما باید در یک گروه شبکه اجتماعی در این خصوص گفتگو انجام دهیم و موضوع غزه و لبنان را یادآوری کنیم.

تحلیلگر رسانه و فضای مجازی با اشاره به شناخت مخاطب خود گفت: ما باید در گفتگوهای خود از مخاطب شناخت داشته باشیم و مظلومیت غزه را به اطلاع برسانیم، رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی باید در خدمت میدان باشند و در شبکه‌های مجازی گفتگو انجام شود و بازنمایی پیروزی اتفاق افتد.

 وی گفت: ما از طریق ارتباط با افراد ساکن در لبنان، منابع فارسی و عربی جبهه همسو و دنبال کردن افراد همسو در شبکه‌های اجتماعی می‌توانیم مغلوب هجمه رسانه‌ای قرار نگیریم و با استفاده از ظرفیت رسانه همسو می‌توانیم محتوا سازی انجام دهیم و در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذاریم.

تحلیلگر فضای مجازی با اشاره به تفکر نسل خاکستری گفت: این نسل نگاه متفاوتی به جنگ دارند که ما باید با موضوع انسانیت تفکر این نسل را همسو با خود کنیم.

وی افزود: کسی که اهل رسانه است باید با منابع رسمی ارتباط برقرار کند و اخبار معتبر را به اشتراک بگذارد، اخبار لبنان را باید از منابع رسمی حزب‌الله دریافت کرد. 

وی با اشاره به عقب بودن ما در توییتر فارسی گفت: ما در این فضا تنوع محتوایی نداریم اما رژیم اشغالگر تنوع خبری و محتوایی دارد و در این شبکه اجتماعی عقب هستیم.

مدیر موسسه پژوهشی بتا با انتقاد از فعالیت در فضای اینستاگرام گفت: این شبکه اجتماعی با رویدادها تغییر می‌کند و منابع آن‌ها تولید می‌شود که در این زمینه عقب هستیم، تنوع دفاع نداریم و کانال‌های رژیم اشغالگر با تنوع خبری در حال تخریب حزب‌الله لبنان هستند.

 وی گفت: ما باید با تولید محتوا تصویر مظلومیت فلسطین، فیلم‌های اصابت موشک به قلب حیفا و منابع اصلی را منتشر کنیم.

فینی زاده با تأکید بر اینکه باید محتوا روی مخاطب تأثیرگذار باشد افزود: هر مطلبی را هر جا نباید منتشر کرد و باید اول مخاطب خود را بشناسیم بعد محتوای تولیدی را به اشتراک بگذاریم. 

وی در پایان گفت: امیدوارم شبکه اجتماعی در خدمت میدان و حتی جلوتر از میدان باشد.

فینی زاده با تأکید بر اینکه باید محتوا روی مخاطب تأثیرگذار باشد افزود: هر مطلبی را هر جا نباید منتشر کرد و باید اول مخاطب خود را بشناسیم بعد محتوای تولیدی را به اشتراک بگذاریم. 

ارسال نظرات
آخرین اخبار