خبرهای داغ:

مخترع بسیجی موفق به راه اندازی کارگاه خلاقیت در کارخانه قند قهستان شد

کد خبر: ۹۶۳۸۰۶۲
|
۰۳ آبان ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمدرضا مصطفایی مخترع بسیجی، فوق دیپلم الکترونیک، اهل شهرستان درمیان  که از سال 85 کارهای تولیدی خود را آغاز کرده است . سرمایه ابتدایی او در ابتدا با پنج میلیون تومان در سطح خانواده آغاز شده اما در حال حاضر برای 15 نفر نیروی کار خانم در زمینه  الکترونیک و مونتاژ ، اشتغالزایی ایجاد شده است، با اشتغال به کار بانوان در شهرش  هم مشکلات مالی خانواده هایشان حل شده و هم کارهای تولیدی با دقت و کیفیت انجام می شود .

در این رابطه محمدرضا مصطفایی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از راه اندازی کارگاه خلاقیت در کارخانه قند قهستان  خبر داد و گفت : برای اولین بار در کشور، دوربین مدار بسته تولید می‌کنیم و از صفر تا 100 کار را  با افرادی که در این کارگاه بکارگیری کرده‌ایم انجام می‌دهیم، لامپ کم مصرف تولید می‌شود حداقل 50 درصد اختلاف قیمت است و ضمانت خرابی و تعویض نیز دارد.

وی با اشاره به ضمانت صد درصدی محصولات اظهار کرد: محصولات ما به استانهای سیستان و بلوچستان و خراسان شمالی صادر می شود .


 این مخترع بسیجی در ادامه افزود: بزرگترین پهپاد‌ سم پاش طراحی شده  است که در بخش کشاورزی می‌توان مورد استفاده قرار داد و می‌تواند 50 کیلو سم را با خود بلند کند و از طریق سامانه کنترل شود؛ تولید این وسیله با ارزش، خیلی هزینه‌بر است و اگر تولید شود قیمت آن یک سوم نمونه وارداتی است که خدمات پشتیانی بهینه‌تر و کیفیت کاری  بالاتری دارد.


وی عنوان کرد: تمام پهپادهایی که در بحث کشاورزی و سم‌پاشی مورد استفاده قرار می‌گیرد همه از چین وارد می‌شود که اگر مسئولان حمایت کنند می‌توان در حد انبوه تولید کرد.


مصطفایی اضافه کرد:  پارجت الکترونیکی از دیگر اختراعاتم  است که این اختراع مربوط به پایگاه‌های تفریحی است که به صورت یک نفره یا دو نفره مورد استفاده قرار می‌گیرد که می‌توان با آن به صورت گشت‌زنی هوایی، منابع طبیعی و محیط زیست آن را  مورد استفاده قرار داد.


وی همچنین گفت: برخی پروژه‌ها به‌دلایل مشکلات مالی و از لحاظ  اقتصادی هزینه بردار است و برخی نیز به مرحله عملیاتی نرسیده است. 


مصطفایی اظهار کرد: متاسفانه در راستای ثبت اختراعاتم  هیچ حمایتی از من صورت نگرفته است و همواره به مشکل برخورده ام. از مسئولان میخواهم مرا برای رسیدن به اهداف در نظام تولید یاری کنند .

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار