باید مجموعههای روابط عمومی خود را به ابزارهای هوش مصنوعی تجهیز کنند/ شهروند خبرنگاران بسیج، از اصلی ترین ارکان روابط عمومی بسیج هستند
فرشاد عالی معاون روابط عمومی سازمان بسیج مستضعفین در همایش "مدار امید" که در ذیل نمایشگاه زاینده نور و با حضور مسئولین روابط عمومیهای ادارات استان اصفهان و نواحی بسیج این استان برگزار شد، ضمن گرامیداشت ایامالله دهه فجر طی سخنانی اظهار داشت: مردم عزیز کشورمان در راهپیمایی 22 بهمن، یک بار دیگر با ایثار، بصیرت و شهامت خود نشان دادند که پای انقلاب هستند و خواهند بود.
وی با اشاره به اینکه 22 بهمن صرفاً یک روز و یک گرامیداشت نیست، بلکه تجدید یک عهد و بستن میثاقی دوباره با امام و شهداست، افزود: عظمت و شکوه حضور مردم در راهپیمایی روز گذشته، ستودنی بود و باز هم غلط بودن محاسبات دشمن را عیان کرد.
عالی در ادامه، با اشاره به برپایی همایش «مدار امید» در هفتمین سالروز صدور بیانیه دوم گام انقلاب اسلامی از سوی امام خامنهای، اظهار کرد: اولین فرمان حضرت آقا برای چهل ساله دوم انقلاب، فرمان علم و دانش است و دنیای آینده را دانش میسازد.
معاون روابط عمومی سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: در جنگ ایدئولِوژیها، هر ایدئولوژی «ابزار»هایش را با خود همراه میکند؛ امروز در مکتب استکبار، سازمان ملل و حتی فدراسیونهای ورزشی، از ابزارهای جنگ ایدئولوژیک به حساب میآیند؛ امروز در سازمان ملل هر موضوعی که باب میل مستکبران باشد به تصویب می رسد و هر موضوعی که خوشایند آنها نباشد، تصویب نمیشود؛ شاهد مثال آنکه ورزشکاران یک کشور به سبب چالشهای این کشور با غرب، از حضور در مسابقات جهانی و المپیک با پرچم کشورشان محروم میشوند.
وی با تأکید بر ضرورت مسلح شدن به ابزارهای نوین در حوزه روابط عمومی اظهار داشت: ما نمیتوانیم بدون مسلح شدن به ابزارهای نوین، حرکت کنیم. انقلاب اسلامی ابزار و فناوریهای مبتنی بر خود را دارد و اگر بتوانیم طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، حکمرانی هوش مصنوعی را در تمامی فعالیتهای خود مسلط کنیم، میتوانیم نوع فعالیت روابط عمومی گام دومی را با سرعت روزافزونی ترسیم نماییم.
عالی یکی از راه های برقراری ارتباط و تعامل با نسل جدید را نیازمند استفاده از ابزارهای نوین تعاملی دانست و افزود: نسل جدید مخاطبان نیازهایی دارند و در کنار اطلاعات، میخواهند با ما به عنوان رسانه تعامل داشته باشد و در کوتاهترین زمان ممکن از اقدامات ما آگاهی پیدا کنند و خودش نیز در تولید توزیع محتوا مشارکت کند.
معاون روابط عمومی سازمان بسیج مستضعفین با تأکید بر اینکه دنیای امروز یک دنیای رقابتی است، گفت: امروز محتوای مجموعههای روابط عمومی و رسانهها رقابتی شده و باید محتوای اثرگذار به مخاطب ارائه دهیم؛ بنابراین، محتوا باید مخاطبپسند و شخصیسازیشده باشد. ما باید به این نکته توجه داشته باشیم که امروز سختخبرها چندان مورد استقبال مخاطبان قرار نمیگیرند.
عالی در ادامه گفت: شهروند خبرنگاران بسیج، از اصلی ترین ارکان روابط عمومی بسیج هستند چرا که کاملا بر مبنای اعتقاد، کارشان را انجام می دهند؛ تصاویر روز گذشته از راهپیماییهای دیدنی در روستاهای سراسر کشور که در رسانه ملی و شبکههای اجتماعی مخابره شد، محصول کار همین شهروند خبرنگاران در سطوح مختلف بود.
عالی در ادامه، بر ضرورت عبور از سنتگرایی و ورود به دنیای نوین رسانه توسط روابط عمومیها تاکید کرد و گفت: امروز هر مجموعه ای در هر سطحی بتواند از ابزارها، تکنیکها و تاکتیکهای به روز استفاده کند، موفق خواهد بود.
معاون روابط عمومی سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه امروز میدان دست رسانه نیست بلکه دست محتواست، گفت: امروز این محتواست که رسانه را میسازد و به قدرتِ رسانه، اعتبار می دهد.
انتهای پیام/