به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، احمد میرزاده در آیین تکریم و معارفه مدیر کانونهای خدمت رضوی استان همدان با اشاره به سابقه شکلگیری این ساختار مردمی، اظهار کرد: ایده خادمیاری با هدف خدمت به محرومان و تسهیل زیارت، نخستینبار در سال ۱۳۹۵ به ابتکار تولیت فقید آستان قدس رضوی، شهید آیتالله رئیسی، پایهریزی شد.
وی افزود: هدف اصلی این طرح، خارجکردن خدمات رضوی از تمرکز در مشهد و گسترش آن به سراسر کشور بود تا فرهنگ خدمت در قالب خادمیاری توسعه یابد؛ این مسیر مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است و باید محور انسجام اجتماعی و خدمت بیمنت باشد.
رئیس مرکز خادمیاری و کانونهای خدمت رضوی آستان قدس رضوی به تحولات ساختاری آستان قدس اشاره کرد و گفت: در سال ۱۳۹۸، با آغاز دوره تولیت آیتالله مروی، دفاتر استانی به کانونهای خدمت رضوی با مدیریت مردمی تبدیل شدند، امروز در هر استان تنها یک نیروی رسمی آستان قدس حضور دارد و بقیه فعالیتها بهصورت داوطلبانه انجام میشود.
وی با تأکید بر مردمیبودن این مدل، تصریح کرد: این ساختار مشارکتمحور، سرمایهای بینظیر در تولید سرمایه اجتماعی و گسترش فرهنگ اهلبیتی است، در حال حاضر، بیش از ۱۶۰ هزار خادمیار در سراسر کشور در حوزههای سلامت، معیشت و فرهنگی خدمت میکنند.
میرزاده با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری، خاطرنشان کرد: «یکی از اولویتهای آستان قدس، توجه به جوانی و افزایش جمعیت است.
* تقرب به امام رضا(ع) با خدمت به مردم محقق میشود
نماینده ولی فقیه در استان همدان نیز در این مراسم با اشاره به سخنان امام رضا(ع)، گفت: امیدواریم دعای ایشان که فرمودند "خداوند رحمت کند کسی که امر ما اهلبیت(ع) را احیا کند"، شامل حال همه ما شود.
آیتالله حبیب الله شعبانی موثقی افزود: امام رضا(ع) در نامهای به حضرت عبدالعظیم(ع) بر همکاری و دستگیری از یکدیگر تأکید کردند. تقرب به ایشان در گرو داشتن هوای همنوعان است.
وی حرکت آستان قدس رضوی در توسعه خدمات اجتماعی را سیاستی قابل تقدیر خواند و گفت: ضمن تقدیر از زحمات آقای دلگرم، برای آقای خوانساری در مسئولیت جدید آرزوی موفقیت داریم.
در پایان این مراسم ضمن تقدیر از حیدری دلگرم، سیدحسین خوانساری به عنوان مدیر کانونهای خدمت رضوی استان همدان معرفی شد.
انتهای پیام/