۰۴ / تير / ۱۴۰۵ - 25 June 2026
16:39
کد خبر : 9709472
۲۱:۵۶

۱۴۰۴/۰۶/۲۴

استاندار ایلام «نشان وفا» و عنوان ملی «خادم حسینی ایران» گرفت

استاندار ایلام به پاس نقش‌آفرینی مؤثر در برگزاری بی‌نقص رخداد عظیم و جهانی پیاده‌روی اربعین حسینی نشان ملی «وفا» و عنوان افتخاری «خادم حسینی ایران» دریافت کرد.

به گزارش خبرگزاری بسیج ایلام،پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام اعلام کرد که این نشان مخصوص افرادی است که گرچه در زیست‌بوم هیات نیستند نه مداح، نه خادم هیات، نه تبلیغ‌گر مستقیم اما با کار و تلاش خود به این جریان خدمت کرده‌اند و در گفتمان عاشورایی نقش‌آفرین بوده‌اند.

در چهارمین رویداد ملی «مقام مجنون» که روز یکشنبه ۲۳ شهریور با مشارکت «بنیاد دعبل خزاعی» و موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در تالار همایش‌های بین‌المللی خلیج فارس برگزار شد، از احمد کرمی استاندار ایلام با اعطای «نشان وفا» و عنوان «خادم حسینی ایران» تجلیل به عمل آمد.

این آیین به‌ صورت زنده از شبکه خبر نیز پخش شد.

رویداد ملی مقام مجنون با هدف تکریم چهره‌هایی برگزار شد که فراتر از وظایف اداری و رسمی در خدمت به فرهنگ حسینی و تسهیل جریان اربعین نقش کلیدی ایفا کرده‌اند.

در همین راستا، احمد کرمی به عنوان یکی از مدیران برجسته‌ای که با درایت، برنامه‌ریزی دقیق، بسیج امکانات و همراه‌سازی نهادها و ظرفیت‌های استان زمینه‌ساز برگزاری شایسته و منظم مراسم جهانی اربعین حسینی بوده است، شایسته دریافت این افتخار ملی شناخته شد.

«نشان وفا» نماد پاسداشت کوشش‌های پنهان اما مؤثر کسانی است که در میدان عمل، بی‌ادعا و با عشق به ساحت سیدالشهدا(ع) خدمت‌رسانی را معنا کرده‌اند.

این نشان برای نخستین بار در کشور به چهره‌ای خارج از خادمان سنتی هیات‌ها، اما در زمره خادمان جریان حسینی اهدا شد.

رصد دقیق فعالیت‌ها، شیوه مدیریت، جریان‌سازی‌های مؤثر، بسیج منابع و هم‌افزایی میان‌دستگاهی در موضوع اربعین حسینی و خدمت به زائران حضرت اباعبدالله الحسین (ع) از کرمی چهره‌ای برجسته در میان خادمان غیررسمی این جریان ساخته است.

رویداد مقام مجنون ویژه تکریم پیرغلامان و خادمان حسینی با هدف معرفی سرمایه‌های معنوی، فرهنگی و اجرایی کشور در حوزه عزاداری و آیین‌های عاشورایی برگزار می‌شود و امسال برای نخستین بار در کنار چهره‌های سنتی هیاتی، از مدیران اثرگذار ملی نیز تجلیل شد.

به گزارش ایرنا، اربعین امسال استان ایلام به‌ ویژه در پایانه مرزی مهران با تحولی چشمگیر در حوزه‌های خدمات‌رسانی، نظم، امنیت و هماهنگی میان‌ دستگاهی همراه بود، تحولی که برخاسته از مدیریت جهادی، اشراف میدانی و برنامه‌ریزی دقیق استاندار ایلام بود.

مهران که در سال‌های گذشته گاه با بحران‌هایی همچون ازدحام، کمبود امکانات یا اختلال در عبور و مرور زائران مواجه بود، امسال با نظمی مثال‌زدنی، آماده‌سازی زیرساخت‌های لازم و هماهنگی گسترده میان دستگاه‌ها به نقطه تلاقی عزت، امنیت و خدمت تبدیل شد.

کرمی با برگزاری ده‌ها نشست تخصصی پیش از آغاز مراسم و فعال‌سازی ستاد اربعین استان، هماهنگی بی‌وقفه با استانداری‌های معین، استاندار واسط عراق و بهره‌گیری هوشمندانه از ظرفیت‌های مردمی و دستگاه‌های اجرایی توانست میدان اربعین را به الگویی از هم‌افزایی و کارآمدی تبدیل کند.

از ارتقای ظرفیت پایانه مرزی مهران، توسعه مسیرهای دسترسی، تجهیز پارکینگ‌ها و بهبود حمل‌ونقل زائران گرفته تا مدیریت لحظه‌به‌لحظه تردد و تغذیه و اسکان زائران، همگی نشان از درایتی دارد که محور آن حضور میدانی و پیوسته استاندار و مدیران همراه او در نقاط حساس و تصمیم‌گیری‌های به‌موقع بود.

نقش کرمی در مدیریت اربعین امسال تنها در سطح اجرایی و اداری خلاصه نشد بلکه به‌واسطه اعتمادسازی میان نیروهای مردمی، نهادهای دولتی، امنیتی و حتی فعالان جهادی توانست همبستگی بی‌سابقه‌ای در استان ایجاد کند و همین انسجام مدیریتی سبب شد مهران از گذرگاهی بحرانی در سال‌های گذشته به دروازه‌ای امن، روان و باافتخار برای ورود میلیون‌ها عاشق حسینی تبدیل شود.

بی‌ دلیل نیست که این بار، نخستین «نشان وفا» و عنوان ملی «خادم حسینی ایران» به او تعلق گرفت؛ چرا که در میدان عمل خادمی را نه در شعار بلکه در صحنه‌های واقعی خدمت معنا کرد.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات شما
x

عضو کانال روبیکا ما شوید