
به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از صالح آباد، سید محمد اصغری مسئول آب و فاضلاب شهرستان از بهرهبرداری پروژه بزرگ آبرسانی به روستاهای مرزی این شهرستان در هفته دفاع مقدس خبر داد و گفت: این طرح عظیم که با همت قرارگاه ثامنالائمه (ع) و به ارزش ۱۹۲ میلیارد ریال اجرا شده، آب شرب پایدار را برای ساکنان مناطق محروم حسنآباد، نصرآباد، گرماسی، سیاخوله، کلاته باقیخان و ابراهیمبای جنت آباد به ارمغان آورده است.
وی در تشریح جزئیات فنی این پروژه افزود: مجموعه عملیات انجامشده شامل احداث ۱۶.۵ کیلومتر خط انتقال آب، ۲ باب مخزن ذخیره به ظرفیتهای ۱۰۰ و ۲۰۰ متر مکعب، یک ایستگاه پمپاژ، اتاقک کلرزنی و همچنین برقرسانی به ایستگاه بوده است.
اصغری ادامه داد: به منظور توزیع مناسب آب در سطح روستاها، ۴.۵ کیلومتر شبکه توزیع اجرا، ۱۵۶ فقره انشعاب استانداردسازی و ۲۷ باب حوضچه نیز احداث شده است.
مسئول آبفای صالحآباد با اشاره به اجرای مرحلهای این پروژه خاطرنشان کرد: در نخستین مرحله و در تیرماه سال جاری، آب سه روستا با جمعیتی بالغ بر ۴۹۴ نفر از نعمت آب پایدار برخوردار شدند.سپس در شهریور ماه و همزمان با ایام دفاع مقدس، آب شرب به روستاهای حسنآباد، گرماسی و نصرآباد با جمعیت بیش از ۶۶۱ نفر رسید.
سید محمد اصغری در پایان با تأکید بر تأثیر مستقیم این پروژه در ارتقای شاخصهای سلامت و رفاه اجتماعی تصریح کرد: برقراری آب شرب پایدار برای این روستاها که برای سالهای متمادی در محرومیت به سر میبردند، نه تنها یک دستاورد زیرساختی، بلکه گامی بلند در جهت تحقق عدالت اجتماعی و تثبیت جمعیت در مناطق مرزی کشور است.