
به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان، معاون فنی و مهندسی در شرکت نصب، تعمیر و نگهداری نیروگاههای برقآبی خوزستان گفت: در ادامه عملیات دمونتاژ واحد شماره ۲ نیروگاه مارون بهبهان، مطابق برنامه زمانبندی، پس از خارج نمودن روتور ۱۶۵ تنی واحد، عملیات دمونتاژ مجموعه شفت ژنراتور و لاوربراکت به وزن تقریبی ۶۰ تن پس از جداسازی کوپلینگ شفت توربین با موفقیت از محل خود خارج تا شرایط برای دسترسی به دمونتاژ سایر قطعات فراهم گردد.
پور رکنی افزود: عملیات دمونتاژ واحد شماره ۲ نیروگاه مارون بهبهان که به کارفرمایی سازمان آب و برق خوزستان و با هماهنگی شرکت بهره برداری و تولید نیروگاه مارون توسط شرکت تعمیرات نیروگاههای برقآبی خوزستان جهت بهبود رفتار دینامیکی واحد در شرایط شبکه، افزایش قابلیت تنظیم ولتاژ و ارتقای نقش نیروگاه مارون در پایداری شبکه برق منطقهای منجر خواهد شد، اجرا میشود.
وی ادامه داد: اجرای این پروژه با هدف تامین الزامات بهره برداری در مد کندانسور سنکرون با تکیه بر توان تخصصی کارشناسان شرکت تعمیرات نیروگاههای برق آبی خوزستان در حال انجام میباشد.