۰۳ / تير / ۱۴۰۵ - 24 June 2026
10:18
کد خبر : 9763381
۱۰:۳۵

۱۴۰۵/۰۳/۱۴

پیام رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی به مناسبت عید غدیرخم و ایام ۱۴ و ۱۵ خرداد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، جوینده رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی به مناسبت عید غدیرخم و ایام ۱۴ و ۱۵ خرداد پیامی به شرح ذیل صادر کرد؛

بسم الله الرحمن الرحیم

«الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی جَعَلَنَا مِنَ الْمُتَمَسِّکِینَ بِوِلاَیَةِ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ وَ الْأَئِمَّةِ عَلَیْهِمُ السَّلاَمُ»

مردم شریف، متدین و ولایت‌مدار خراسان جنوبی، محبین و شیفتگان اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) و خادمان مخلص آستان مقدس خاندان نبوت در ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان و شهرستان‌ها؛

عید سعید غدیر خم، عید کمال دین و اتمام نعمت الهی، سرچشمه جوشان ولایت و سرآغاز راهی است که به تعالی بشر ختم می‌شود. غدیر، تنها یک واقعه تاریخی نیست، بلکه نقشه راهی است برای تمامی اعصار که در آن، «عدالت» و «معنویت» در سایه ولایتِ امیرالمؤمنین(ع) معنا می‌یابند. 

در تقارن این عید فرخنده با ایام سالگرد ارتحال ملکوتی بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی (ره) و یادبود شهدای مظلوم قیام خونین ۱۵ خرداد، تأملی عمیق نهفته است. پیوند میان این ایام، نماد پیوستگیِ «غدیرِ تاریخ» با «غدیرِ زمانه» است؛ چرا که نهضت امام راحل و ایثار شهدای ۱۵ خرداد، تجلیِ لبیک به ندای “مَنْ کُنْتُ مَوْلاهُ فَهذا عَلِیٌّ مَوْلاهُ” در عصر غیبت بود. همان‌گونه که غدیر، اکمال دین با ولایت بود، قیام ۱۵ خرداد و نهضت امام (ره)، احیای دوباره این ولایت در کالبد جامعه بشری بود.

امروز ما در ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات، توفیق خدمتگزاری به آستان اهل‌بیت(ع) را در امتداد همین مسیر ولایت می‌دانیم؛ مسیری که با ایثار شهدایمان آغاز شد و با عشق و ارادت شما مردم ولایت‌مدار خراسان جنوبی به ساحت مقدس آل‌الله، استوار مانده است.

این تقارن را به فال نیک می‌گیریم و از خداوند متعال مسألت داریم که توفیقِ سربازی در این راهِ روشن را برای همگان مستدام بدارد. 

اینجانب ضمن تبریک عید سعید غدیر خم، یاد و خاطره معمار کبیر انقلاب و شهدای گران‌قدر قیام ۱۵ خرداد را گرامی می‌دارم و از همت والای تمامی خادمینِ اهل‌بیت (ع) در ستاد استان و شهرستان‌های تابعه که خالصانه در مسیر توسعه و بازسازی حرم‌های مطهر گام برمی‌دارند، صمیمانه سپاسگزارم. 

با تجدید احترام و ارادت

موسی جوینده 

ریاست ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی

انتهای پیام/


گزارش خطا
ارسال نظرات شما
x

عضو کانال روبیکا ما شوید