
به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، مسعود امامییگانه، بعدازظهر امروز در آیین افتتاح رسمی پروژه راهآهن اردبیل–میانه که در محل ایستگاه اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: این پروژه پس از ۲۱ سال چشمانتظاری، امروز بهعنوان یکی از طرحهای مهم و اثرگذار استان به بهرهبرداری رسیده است.وی با قدردانی از همه عوامل اجرایی این پروژه، از جمله دولتها، وزرا، استانداران، نمایندگان، مشاوران، مهندسان و کارگران سختکوشی که در اجرای آن نقش داشتند، افزود: از همه کسانی که در تحقق این پروژه تلاش کردند صمیمانه قدردانی میکنم.استاندار اردبیل با اشاره به توجه ویژه دولت چهاردهم و شخص رئیسجمهور به این طرح گفت: این موضوع بسیار حائز اهمیت بود و به همین دلیل، رئیسجمهور در سفر غیررسمی خود به اردبیل در محرم سال گذشته، دستور ویژهای برای تکمیل پروژه راهآهن اردبیل–میانه صادر کرد و امروز نتیجه آن دستور به افتتاح این پروژه منجر شده است.امامییگانه تأکید کرد: طی ۱۸ ماه گذشته حتی یک روز هم پروژه راهآهن اردبیل تعطیل نشد و حتی در ایام جنگ ۱۲ روزه نیز که از پروژه بازدید کردیم، همه نیروها پای کار بودند و عملیات اجرایی با قوت ادامه داشت.وی با بیان اینکه تکمیل راهآهن اردبیل از اولویتهای اصلی دولت چهاردهم بود، تصریح کرد: رئیسجمهور نیز بر اتمام این پروژه تأکید ویژهای داشت و در کمتر از یک سال، وزیر راه و شهرسازی بار دیگر از پروژه بازدید کرد و امروز نیز برای افتتاح آن در اردبیل حضور یافت.
صرف ۱۱ همت اعتبار طی ۲۱ سال به پروژه راهآهن اردبیل
استاندار اردبیل یادآور شد: ۴۳ کیلومتر از روسازی و زیرسازی پروژه راهآهن اردبیل–میانه باقی مانده بود که در این مسیر سه پل مهم و دو ساختمان اصلی در اردبیل و فیروزآباد باید تکمیل میشد و با تزریق ۳۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار از سوی دولت، کار بهخوبی پیش رفت.وی افزود: در مجموع حدود ۱۱ هزار میلیارد تومان برای پروژه راهآهن اردبیل–میانه هزینه شده که با توجه به شرایط امروز، ارزش روز آن بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان برآورد میشود.امامییگانه در پایان با اشاره به سایر طرحهای عمرانی استان گفت: علاوه بر این پروژه، طی دولت چهاردهم ۸۳ کیلومتر شبکه بزرگراهی، تونل دوم حیران و سایر پروژههای مهم نیز به بهرهبرداری رسید.