
به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان، علیاصغر خدامراد منگری اظهار داشت: پیش از جنگ تحمیلی سوم، یکی از ترانسهای ۱۲۰ مگاولتآمپری پست برق ۲۳۰ کیلوولت اصلی بهبهان دچار سانحه آتشسوزی شد و از مدار خارج شد.
وی افزود: نیروهای عملیاتی شرکت برق منطقهای خوزستان در طول دوران جنگ تحمیلی سوم و در اوج حملات رژیم صهیونیستی ـ آمریکایی، ترانس موجود را دمونتاژ و جداسازی کرده و در یک عملیات فشرده به انبار تعمیرات فجر در اهواز منتقل کردند.
خدامراد منگری تصریح کرد: ترانس آسیبدیده پست برق ۲۳۰ کیلوولت اصلی بهبهان پس از عیبیابی و رفع اشکال، نوسازی شد و با کمک امور حملونقل شرکت در کمترین زمان ممکن به پست اصلی بهبهان منتقل و پس از مونتاژ و نصب، به مدار بهرهبرداری بازگشت.
معاون بهرهبرداری شرکت برق منطقهای خوزستان بیان داشت: برای تامین تمامی قطعات و متعلقات ترانس آسیبدیده و تعمیر آن، از توان داخلی استفاده شده است.
وی ادامه داد: از نکات ویژه این طرح، تعهد و مسئولیتپذیری کارکنان شرکت برق منطقهای خوزستان است که حتی در ایام جنگ نیز لحظهای از تامین برق مشترکان غافل نمانده و برنامههای آمادهسازی شبکه برای تامین برق تابستان جاری را اجرایی کردند.
پیش از این نیز معاون طرح و توسعه شرکت برق منطقهای خوزستان از احداث قطعه دوم خط ۱۳۲ کیلوولت دو مداره بهبهان اصلی ـ ولایت ـ بهبهان فرعی تا رینگ شاهد ـ ارجان با هدف تامین برق تابستان خبر داده بود.
شرکت برق منطقهای خوزستان مسئولیت تامین و انتقال برق در استانهای خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد را بر عهده دارد.