
به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، ابراهیم امامی،شامگاه امروز در نشست وبیناری با فرمانداران و بخشداران استان اظهار کرد: حکمرانی همافزا بهعنوان مبنای مدیریت کشور، استان و شهرستانها موردتوجه قرار گرفته است و وفاق ملی در همه شکلهای لازم بهخوبی اثرگذار بوده است.وی با اشاره به تجربه مدیریت شرایط جنگی گفت: در دوران جنگ، خروجی وفاق ملی و همافزایی نهادی بااقتدار و هماهنگی بینظیر در ارکان نظام و مردم جلوهگر شد و این رویکرد نشاندهنده ظرفیت بالای همبستگی ملی در مقاطع حساس است.معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل با بیان اینکه اتفاق و اتحاد زیربنای توسعه است افزود: تحقق اهداف بزرگتر نیازمند چشمپوشی از برخی حوزهها و حرکت در چارچوب حکمرانی همافزا است و همراهی و همافزایی عمومی در مناسبات مختلف سیاسی و اجتماعی نمایانگر این رویکرد بوده است.
امامی با تأکید بر محوریت فرمانداران در فعالیتهای شهرستانی ادامه داد: تمامی فعالیتها در حوزههای شهرستانی با محوریت فرمانداران انجام میشود و مبنای ارزیابی، برنامههای مهم تکلیفی از سوی دولت از جمله محله محوری، توسعه عدالت آموزشی و حوزه انرژی است.وی با اشاره به نقش مشارکت محله محور در توسعه پایدار تأکید کرد: مطالبهگری و مشارکتمحوری در محلات با ابزارهای اجتماعی باید تقویت شود و توانمندسازی جوامع محلی در این مسیر ضرورت دارد و این رویکرد زیربنای تحقق اهداف کلان است.معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل در خصوص حکمرانی همافزا یادآور شد: وفاق ملی، همافزایی نهادی و مشارکت محله محور بهعنوان سه رکن اساسی، زیربنای توسعه و تحقق اهداف کلان کشور محسوب میشود و باید در تمامی سطوح مدیریتی جدی گرفته شود.