به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور، همایش مشترک «زمزمه محبت»، در راستای همافزایی میان نهادهای علمی، فرهنگی و اجتماعی در مسجد علویون منطقه ۱۷ برگزار شد و با حضور سردار حسنزاده فرمانده سپاه تهران بزرگ، سرهنگ اسلامدوست فرمانده ناحیه مقاومت بسیج حبیببنمظاهر، مدیران آموزش و پرورش منطقه، مسئولان مرکز رسیدگی به امور مساجد، شهرداری، سرکلانتری دهم فاتب، ائمه جماعات و فرماندهان حوزهها و پایگاههای مقاومت بسیج ناحیه حبیببنمظاهر همراه بود.
در این نشست صمیمانه، حاضران به بحث و تبادل نظر پیرامون راهکارهای عملی توسعه فعالیتهای علمی، فرهنگی و اجتماعی در سطح مساجد و محلات پرداختند و بر لزوم استفاده حداکثری از ظرفیتهای موجود در این سه ضلع تأکید کردند.
حسن حسنزاده، فرمانده سپاه حضرت محمد رسولالله (ص) تهران بزرگ در سخنان خود با اشاره به نقش محوری و بیبدیل مساجد و پایگاههای مقاومت در ارتقای سطح علمی دانشآموزان، خواستار دعوت گسترده از مشارکتهای مردمی در «نهضت علمی جانفدا» شد.
او با اشاره به فعالیت معلمین جهادی در این طرح بیان کرد: «در طرح نهضت علمی جانفدا که هماکنون توسط سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری تهران بزرگ در سطح مناطق شهر درحال اجرا است، معلمان در مساجد و پایگاهها مشغول تدریس و رفع اشکال درسی دانشآموزان هستند و این حرکت ارزشمند نشان میدهد که با همت جمعی و بهرهگیری از ظرفیت مساجد میتوان تحولی شگرف در نظام آموزشی و علمی کشور ایجاد کرد.»
فرمانده سپاه تهران بزرگ، در ادامه افزود: «انجام چنین اقدامات مؤثری در سراسر تهران بزرگ، میتواند الگویی موفق برای سایر فعالیتها باشد.»
این گردهمایی در حالی به کار خود پایان داد که استمرار جلسات همافزایی و پیگیری مصوبات اجرایی برای گسترش نهضت علمی جانفدا در محلات مورد تأکید قرار گرفت. «زمزمه محبت» نه فقط یک نشست، بلکه سرآغازی برای حرکتی پیوسته در مسیر پیوند مسجد، مدرسه و پایگاه مقاومت بسیج برای ساختن آیندهای روشنتر برای نسل جوان منطقه ۱۷ بود.
انتهای پیام/







