
حبیب ابراهیمپور، رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل در حاشیه بازدید معاون علمی رئیسجمهور از پروژههای در دست احداث پارک علم و فناوری اردبیل و در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج با اشاره به برنامهریزی برای بهرهبرداری از این مجموعهها اظهار کرد: خوشبختانه کارخانه نوآوری و ساختمان اصلی پارک، هر دو از پیشرفت فیزیکی حدود ۶۰ درصدی برخوردارند و با توجه به حمایتهای دکتر افشین، امید داریم با مصوبات امروز، شاهد بهرهبرداری از یکی از این پروژهها در یک بازه زمانی ۹ ماهه باشیم.وی درباره جزئیات تأمین مالی این پروژهها تصریح کرد: برای تکمیل کارخانه نوآوری و پردیس فناوری، مبلغ ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار از سوی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانشبنیان ریاستجمهوری در نظر گرفته شده است و بخشی از هزینههای محوطهسازی نیز از طریق منابع استانی تأمین خواهد شد.رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل در خصوص زیرساختهای واگذاری به شرکتهای دانشبنیان افزود: در مجموعه ۵ هکتاری پارک، یک هکتار بهطور اختصاصی برای استقرار شرکتهای دانشبنیان در نظر گرفته شده است که بر اساس برنامهریزی، ۲۰ قطعه زمین برای واگذاری تعریف شده که از این تعداد، اقدامات مربوط به واگذاری ۷ قطعه انجام و نقشههای اجرایی آن نیز آماده شده است. همچنین برای شرکتها، فضاهای ۵۰۰ متری طبق تقسیمبندی تخصصی مهیا شده است.
ابراهیمپور با تشریح کارکرد کارخانه نوآوری تاکید کرد: هدف از ایجاد کارخانه نوآوری، فراهمسازی یک فضای اشتراکی برای تعامل فناوران، اساتید دانشگاه و دانشجویان جهت تیمسازی و تبدیل ایده به محصول اولیه است. این مجموعه مشخصاً برای استارتاپها و هستههای پیشرشد طراحی شده است تا پس از تکمیل نمونه اولیه و تجاریسازی، شرکتهای رشدیافته به فضاهای مستقل در پارک منتقل شوند.وی در پایان تأکید کرد: کارخانه نوآوری در کنار اراضی یکهکتاری، تکمیلکننده زنجیره استقرار واحدهای فناور در استان است و تلاش میکنیم با بهرهبرداری از این زیرساختها، بستری مناسب برای تجاریسازی دستاوردهای دانشبنیان و توسعه اکوسیستم نوآوری استان اردبیل فراهم آوریم.