
به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، اکبر منتظر پیش از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران در محل ستاد هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل، اظهارکرد: در سال گذشته با ۲۷ باند فروش و توزیع مواد مخدر در سطح استان برخورد شد که باندهای مذکور متلاشی شدند.وی افزود: در بحث ضربه به بنیانهای مالی قاچاقچیان مواد مخدر در سال گذشته ۱۵ میلیارد تومان به آنها ضربه زده شد و خودرو، وسایل نقلیه و اموال آنها مصادره گشت که به نفع دولت و مبارزه با مواد مخدر مصرف میشود.دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل تصریح کرد: ورود خیرین و مشارکت عمومی در این حوزه یکی از برنامههای ما بود و سال گذشته فرهنگسازی برای قرارگرفتن مبارزه با مواد مخدر جزو امور خیریه در جامعه باعث شد که خیرین ۳ نیم میلیارد تومان برای مبارزه در این راه هزینه کنند.منتظر ادامه داد: در سال گذشته مدیریت یکی مراکز نگهداری معتادان متجاهر به خیرین واگذار شد که وضعیت آنجا رو به پیشرفت و بهبود است.
وی یادآور شد: ونهای سیاری وجود دارد معتادان جمع آوردی کرده و به مراکز انتقال میدهند و مراکز برای اقامت شبانه معتادان که سرپناهی برای خواب شبانهروز ندارند در آنجا اقامت میکنند.دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل بیان کرد: در حوزه درمان و حمایتهای اجتماعی بیش از ۱۵۶ مرکز درمان سرپایی تشکیل شده است و داروهای نگه دارنده بهصورت پروتکل برای مراجعهکنندگان تجویز میشود.منتظر تأکید کرد: برنامههای مختلف برای پیشگیری از اعتیاد انجام میشود و در مناطق کمبرخوردار مراکزی که دارای استعداد برای اعتیاد هستند رصد و حمایتهای مختلف برای ورزش و نشاط اجتماعی انجام شده است.وی عنوان کرد: عطاریها در سطح استان جزو رصدهای اولویتدار ما هستند که ما با همکاری دستگاههای اجرایی و ستاد گشتهایی را برای رصد توزیع گیاهان ممنوعه داریم و از فعالین عطاریها خواهشمندیم که طب سنتی را آلوده مواد مخدر ننمایند.