
مجید کوهی، مدیرکل هواشناسی استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج اظهار کرد: تغییرات اقلیمی موجب افزایش فراوانی رخدادهای حدی دمایی در استان شده است، بهطوریکه تعداد روزهای با دمای بیش از ۳۵ درجه سلسیوس از یک یا دو مورد طی سالهای گذشته، به بیش از ۵ مورد در برخی سالهای اخیر رسیده است.وی همچنین افزود: بر اساس نقشههای پیشبینی فصلی نیز انتظار میرود متوسط دمای استان در تابستان سال جاری بین ۱ تا ۱.۵ درجه سلسیوس بیش از نرمال باشد که میتواند موجب افزایش مصرف انرژی بهویژه برق شود.کوهی تصریح کرد: از این رو، صرفهجویی در مصرف حاملهای انرژی و مدیریت مصرف برق توسط شهروندان و دستگاههای اجرایی، نقش مهمی در تأمین پایدار انرژی و کاهش فشار بر شبکههای توزیع خواهد داشت.