به همت قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه زنجان در سال جاری صورت گرفت؛
زنجان-جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه انصارالمهدی(عج)استان زنجان از بهره مندی هزار و۴۱۵ خانوار روستایی در ۱۲ روستای تحت پوشش قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه زنجان از نعمت آب شرب در سال ۱۴۰۱خبر داد.
کد خبر: ۹۴۹۹۷۸۹
|
۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۱

بهره مندی ۱۲ روستای زنجان از نعمت آب شرب

سرهنگ جلال غورقانلو در گفت وگو با خبرنگار بسیج زنجان؛اظهار کرد:قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه انصارالمهدی(عج)استان زنجان در جهت تحقق پیشرفت و آبادانی همراه با عدالت در مناطق محروم و کم برخوردار استان با شعار "از مردم،با مردم و برای مردم" فعالیت می کند. 

وی با بیان اینکه این قرارگاه با محوریت امامان روستا و در جهت رفع محرومیت در قالب پنج کارگروه فعالیت می کند،تصریح کرد:این کارگروه ها شامل سلامت و بهداشت، تعلیم و تربیت، اشتغال و معیشت، فرهنگی و اجتماعی و عمران و زیرساخت می باشند.  

غورقانلو با اشاره به فعالیت های کارگروه عمران و زیرساخت قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه زنجان در سال ۱۴۰۱ افزود:با توجه به اینکه در کارگروه عمران و زیرساخت اولویت برنامه های قرارگاه در حوزه تامین آب شرب سالم و آشامیدنی برای اهالی مناطق هدف بوده، با اجرای ۲۵ پروژه تامین آب شرب با اعتباری بالغ بر ۶۵ میلیارد ریال، یک هزار و ۴۱۵ خانوار در قالب ۴۷۰۰ نفر در ۱۲ روستای تحت پوشش قرارگاه از نعمت آب شرب بهره مند شده اند.

این مسئول ادامه داد: در اجرای طرح تامین آب شرب  اقداماتی نظیر تامین لوله خط انتقال حدود ۱۹ هزار متر،احداث و مرمت مخزن ۴۰۰ متر مکعب،احداث و لایروبی قنات ۵۷۰ متر و احداث اتاق فرمان و ایستگاه سرچاهی ۳ مورد بوده که با همکاری آبفا،ادارات آب و فاضلاب شهرستان ها و بخشداری و دهیاری ها صورت گرفته است.  

وی با اشاره به فعالیتهای صورت گرفته در کارگروه اشتغال و معیشت افزود:برگزاری دوره های آموزشی و توانمندسازی برای یک هزار و۳۴۲ نفر از دامداران و کشاورزان، واکسیناسیون ۱۱هزار راس دام سبک و سنگین، ویزیت رایگان ۱۱هزار و۲۰۰ راس دام، مگنت گذاری دام سنگین ،هویت گذاری تامین آب شرب و خوراک دام و نیز کشت الگویی گندم ماموت خراسان و سیاهدانه نمونه ای از این فعالیت هاست.  

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه زنجان گفت: تهیه و توزیع نوشت افزار در بین دانش آموزان،مرمت، بهسازی و نوسازی مدارس، برگزاری جشن تکلیف برای دختران، توانمندسازی دانش آموزان در حوزه کسب و کار و اشتغال محور و حمایت و پشتیبانی مادی و معنوی از دانش آموزان مستعد کم برخوردار از اقدامات این قرارگاه در کارگروه تعلیم و تربیت می باشد‌.  

غورقانلو در ادامه با بیان اینکه در کارگروه بهداشت و سلامت، برای ۴۵۰ نفر در حوزه پیشگیری ساختاری از بیماری ها دوره آموزشی برگزار شده است،افزود: مشاوره سبک زندگی بصورت حضوری و مجازی و نیز تولید محتوای سلامت محور از دیگر برنامه های این کارگروه می باشد.  

وی در پایان با پایان با اشاره به اینکه برگزاری مراسمات مذهبی و دینی، نشست های بصیرتی جهاد تبیین، ارائه مشاوره های فردی و خانوادگی و تهیه و توزیع بسته های معیشتی از فعالیت های قرارگاه فرهنگی-اجتماعی بوده است،یادآور شد:امیدواریم بتوانیم با تداوم در اجرای چنین برنامه های گامی هرچند کوچک در راستای محرومیت زدایی برداریم.  

ارسال نظرات