خبرهای داغ:
محمدی
معاون فرهنگی بسیج اساتید استان اصفهان در گفت‌و‌گو با بسیج مطرح کرد:
معاون فرهنگی بسیج اساتید استان اصفهان با بیان اینکه ما در یک جنگ نرم تمام عیار با جبهه غرب قرار داریم، گفت: دشمن در تلاش است از طریق شبکه‌های ماهواره‌ای فرهنگ غنی ایرانی ـ اسلامی را برچیند.
کد خبر: ۸۵۱۲۱۸۳
|
۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۶

دکتر بیژن شمس امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از اصفهان، با بیان اینکه ماهواره ابزار بسیار مهم دشمن در جنگ نرم است، اظهار کرد: دشمن با کمک برنامه‌های ماهواره‌ای یک براندازی فرهنگی در نظام‌های غنی دنیا مثل نظام اسلامی را در نظر دارد.

وی با بیان اینکه ما در یک جنگ نرم تمام عیار با جبهه غرب قرار داریم، افزود: غرب از ماهواره به عنوان ابزاری برای نفوذ فرهنگی استفاده می کند.

معاون فرهنگی بسیج اساتید استان اصفهان بیان کرد: تغییر سبک زندگی خانوادگی و دینی، تغییر هویت ایرانی ـ اسلامی، تغییر فرهنگ غنی کشور و تغییر ارزش‌ها و اعتقادات در نهاد مقدس خانواده چهار مؤلفه اصلی شبکه‌های ماهواره‌ای به شمار می رود.

وی ادامه داد: میتوانیم بگوییم آنچه که غرب تلاش می‌کند از طریق پیام‌های تصویری و صوتی انتقال دهد آن‌است که سبک زندگی غربی را در بین کشورهای مختلف به خصوص در خاورمیانه و به صورت ویژه در ایران توسعه دهد.


تغییر اعتقادات، سبک‌زندگی، فرم سیاسی و اجتماعی در نهاد خانواده، هدف شبکه‌های ماهواره‌ای

دکتر شمس در ادامه عنوان کرد: شبکه‌های ماهواره‌ای در حوزه‌های مختلف از جمله کودک، ورزش، تجارت، مهارت‌های خانواده، دین و مذهب، سیاست، اجتماع و غیره فعالیت دارند و مخاطبان خاص خود را جذب می کنند.

وی افزود: دشمن با استفاده از این گستردگی و تنوع و این حجم از مخاطب برای تغییر در اعتقادات، سبک زندگی، فرم سیاسی و اجتماعی در نهاد خانواده به عنوان کوچک‌ترین و مهم‌ترین عنصر یک اجتماع است، بهره می برد.

عضو بسیج اساتید استان اصفهان ضمن بیان اینکه غرب در تلاش است از جامعه ما هویت‌زدایی کند، گفت: آنان در صورت موفقیت در تغییر هویت تمدنی، اعتقادی و فرهنگی می توانند اثرات بسیاری را در نهادهای اجتماعی بگذارد البته فرهنگ کشور ما در بین توده‌های مردم بسیار ریشه‌دار است.

وی تأکید کرد: دشمن می خواهد به واسطه ماهواره در بسیاری از نقاط دنیا مخور تحولات باشد تا از این طریق بتواند در حوزه‌های مختلف تحولات جهانی را مدیریت کند.


در زمان تحریم از همه چیز محروم شدیم جز شبکه‌های فارسی زبان!

معاون تحلیل و بررسی شورای بسیج اساتید دانشگاه پیام نور استان اصفهان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه رسانه‌ها یکی از ابزارهای مهم و اساسی در حوزه جنگ نرم به شمار می روند، بیان کرد: رسانه‌ها که یکی از آن‌ها ماهواره است دو ورودی روح انسان یعنی چشم و گوش را تحت تأثیر قرار می دهند و موجب تأثیر بر گفتار، رفتار و اخلاق افراد می شوند لذا رسانه در حوزه جنگ نرم یک نرم افزار بسیار قوی با تأثیرگزاری بالا محسوب می شود.

وی با اشاره به وضع تحریم‌ها مختلف بر علیه ایران و روند افزایشی آن در ده سال گذشته، یادآور شد: در حوزه ماهواره علی رقم تحریم‌ها شاهد افزایش شبکه‌های فارسی زبان بودیم.

دکتر شمس ادامه داد: این شبکه‌ها از سال 75 تا کنون از یک شبکه به 160 شبکه قابل دریافت در آسمان ایران افزایش یافته‌اند و این امر نشان دهنده این است که در جنگ نرم نقش اصلی را به شبکه‌های ماهواره‌ای ایفا می کنند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: تزلزل در دل ها و اعتقادات، کاهش اعتقادات در حوزه اعتقادی و ایجاد شک و ابهام در قالب شبکه های مذهبی و شیعی، ایجاد نفاق بین خانواده ها ، اختلاف بین مرجعیت و تفرقه بین افراد مذهبی یک کشور از جمله اقدامات اصلی شبکه‌های فارسی زبان است.

انتهای پیام /


ارسال نظرات