خبرهای داغ:
جانشین فرماندهی سپاه صاحب الزمان(عج):

سپاه بازوی پرتوان ولایت و ظرفیتی برای مقابله با چالش‌های نظام است

جانشین فرماندهی سپاه صاحب الزمان(عج) گفت: سپاه یکی از بازوان پرتوان ولایت است، ظرفیتی است که جهت مقابله با چالش‌های نظام سازماندهی شده و مأموریت حفظ دستاوردهای انقلاب را برعهده دارد.
کد خبر: ۸۵۱۵۷۸۴
|
۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۸

سردار مجتبی فدا در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از اصفهان به مناسبت سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به هجمه‌های دشمنان به سپاه، گفت: سپاه یکی از بازوان پرتوان ولایت است، ظرفیتی است که جهت مقابله با چالش‌های نظام سازماندهی شده و مأموریت حفظ دستاوردهای انقلاب را برعهده دارد و دشمن چاره‌ای ندارد جز اینکه برای ضربه زدن به نظام، سپاه را از طریق شبهه افکنی، شایعه پراکنی و جوسازی مورد حمله قرار دهند.

وی افزود: سپاه پاسداران همزمان با شروع انقلاب با هدف حفظ و حراست انقلاب اسلامی تأسیس شد که در اصفهان جوانان عزیزی که نقش مؤثری در انقلاب داشتند با یک همدلی به صورت خودجوش برای خدمت به نظام و جانفشانی برای انقلاب سپاه را تشکیل دادند.

جانشین فرماندهی سپاه صاحب الزمان(عج) گفت: سپاه پاسداران استان اصفهان از همان روزهای اولیه انقلاب در برقراری نظم و امنیت مقابله با توطئه گروهک ها در اطراف اصفهان به ویژه منطقه سمیرم و اعزام به منطقه ترکمن صحرا، کردستان و سیستان بلوچستان نقش مؤثری ایفا کرده است.

وی اضافه کرد: همزمان با شروع جنگ و توسعه سازمان نیروهای سپاه استان اصفهان جزء نخستین نیروهایی بودند که از در مناطق عملیاتی حضور یافتنند.

فدا با اشاره به سازماندهی یگان‌ها در در اوایل جنگ، بیان کرد: تیپ امام حسین(ع)، تیپ نجف اشرف و تیپ کربلا از یگان‌های سازماندهی شده در استان بودند.

وی در ادامه عنوان کرد: این یگان‌ها در 8 سال دفاع مقدس نقش مؤثری ایفا کردند و در خط شکنی در عملیات‌های مختلف حضور داشتند و بحمدالله استان اصفهان امروز یکی از استان‌هایی است که به لحاظ تنوع و تعداد و استعداد یگانی رتبه دوم را پس از تهران دارد.

جانشین فرماندهی سپاه صاحب الزمان(عج) تصریح کرد: سپاه پاسداران در طول سال‌های گذشته همه این اقدامات را در راستای دفاع از انقلاب، نظام جمهوری اسلامی و پیروی از ولایت انجام داده و هیچ سهم خواهی و طلب‌کاری از نظام ندارد و مثل 8 سال دفاع مقدس آماده جانفشانی و شهادت در راه انقلاب است، شهدای اصفهان در دفاع از حرم اهلبیت و دفاع از جبهه مقاومت شاهد این مدعاست.

جانشین سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان تشریح کرد: امروز سپاه در راستای دفاع از انقلاب اسلامی در چند بخش ایفای نقش می کند یکی در عرصه جنگ نرم و مقابه با تهدیدات دشمن، دوم در عرصه سازندگی و اقتصاد مقاومتی، رفع محرومیت و وابستگی سوم در بعد توان دفاعی که با آموزش‌ها و رزمایش‌ها انجام می شود.

وی عنوان کرد: وظیفه دیگر سپاه سازماندهی، جذب و آموزش آحاد مختلف مردم است، در قالب بسیج ده‌ها میلیونی به عنوان ذخیره پایان ناپذیر انقلاب که در شرایط و زمان مقتضی به ایفای نقش بپردازند و سپاه استان با راه اندازی اقشار مختلف بسیج در راستای این مأموریت موفق بوده است.

سردار فدا با اشاره به انتخاب شعار همدلی و همزبانی به عنوان شعار سال از سوی رهبر معظم انقلاب، گفت: سپاه اوج تحقق این شعار را در طول این 36 سال نشان داده به خصوص در طول دوران دفاع مقدس، هم چنین تشکیل بسیج در اقشار، گروه‌ها و رده‌های سنی مختلف در قالب یک سازمان نمونه بارز تحقق این شعار از سوی سپاه است.

جانشین فرماندهی سپاه صاحب الزمان(عج) اتصال مستقیم به ولایت، ایمان، اعتقاد و معنویت، جوان گرایی و همچنین قابلیت انعطاف‌پذیری را از دلایل پویایی سپاه دانست.

وی در رابطه با برخی تهمت‌هایی که از سوی دشمنان در رسانه‌های خود به سپاه نسبت می دهند، گفت: سپاه کار اقتصادی نمی کند بلکه در راستای دفاع از نظام در شرایطی وارد عمل می شود که رقیب داخلی نباشد یا امکان پشتیبانی یک پروژه به لحاظ مکان جغرافیایی برای سایر دستگاه‌ها امکان پذیر نباشد و هیچ‌گاه به پروژه‌های خرد و کوچک نمی پردازد.

وی در پایان یادآور شد: سپاه برای حفظ انقلاب و نظام جمهوری اسلامی باید نسبت به شرایط و زمان آگاهی و بصیرت کافی و لازم را داشته باشد و از این ظرفیت هم برخوردار است و هیچگاه وارد مسائل سپاسی و حزبی نمی شود و نخواهد شد.

انتهای پیام/


ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار