به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از لرستان، شاهرخی در مراسم معرفی و تجلیل از روابط عمومی های برتر استان لرستان گفت: واکنش عجولانه و منفی مدیران به نقدهای سازنده نه تنها سازنده نیست بلکه مخرب هم هست.
وی با
تاکید بر اینکه مدیران دستگاه های اجرایی باید از نقدهای سازنده اسنتقبال کنند
افزود: رشد و توسعه مستلزم این است که ما مشتاقانه نقدهای منصفانه و دلسوزانه را
پذیرا باشیم؛ از این رو روابط عمومی ها باید کمک کنند که این فضا در استان ایجاد
شود.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار لرستان با بیان اینکه مسئولان نباید نسبت به نقدها برافروخته شوند گفت: اگر توانستیم در بالا آوردن مشارکت مردم نقش ایفا کنیم موفق بوده ایم در غیر این صورت باید بررسی کنیم که ایراد کار کجا است.
شاهرخی
ادامه داد: جایگاه روابط عمومی بسیار فراتر از این است که فعالیت روزمره مدیر را
گزارش کند؛ از این رو هنر روابط عمومی ها برقراری ارتباط بین مردم و دستگاه های دولتی است و این
نقش باید تقویت شود.
وی
اضافه کرد: هرگاه مردم با عشق و علاقه در سازمان ها راه پیدا کردند و راحت حرف های
خود را مطرح کردند آن موقع می توانیم بگوییم روابط عمومی موفقی بوده ایم.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار لرستان با
اشاره به اینکه روابط عمومی ها باید زمینه ساز اعتماد عمومی و
تقویت سرمایه های اجتماعی باشند گفت: اگر روابط عمومی ها نتوانند اعتماد عمومی و ارتباط
را بین مجموعه دولت و را تقویت کنند زمینه تضعیف سرمایه اجتماعی فراهم می شود.
شاهرخی تصریح کرد:
جایگاهی که ما در آن قرار داریم متعلق به مردم است؛ از این رو روابط عمومی ها باید
به گونه ای عمل کنند که زمینه برای نظر و نقد
مسئولان توسط مردم فراهم شود.
وی
اظهار کرد: روابط عمومی باید از یک
سوعملکرد، وظایف و وضعیت سازمان مطبوع خود را گزارش دهند و از سوی دیگر به نقطه
نظرات مردم و برقراری ارتباط بین مردم و سازمان خود تلاش کنند.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار لرستان به
نقش روابط عمومی ها در تحقق شعار سال اشاره کرد و گفت: روابط عمومی ها می توانند
در سالی که از جانب رهبر معظم انقلاب به نام سال دولت وملت؛
همدلی و همزبانی نامیده شده است
نقش بی بدیلی را در
برقراری پیوند بین دولت و ملت ایفاء کنند.
شاهرخی خاطرنشان کرد: برخی مواقع روابط عمومی به عنوان مبلغ شخص نقش ایفاء می کنند که این اشتباه بسیار بزرگی است که یک روابط عمومی می تواند مرتکب شود.
وی اضافه کرد: روابط
عمومی ها باید در کلان قضیه، در جهت منویات دولت منتخب مردم گام بردارند و بعد هم
در تبیین برنامه های اختصاصی و خاص دستگاه ه پل ارتباطی بین مردم و دستگاه خود باشد.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار لرستان
گفت: شناسایی مسائل و مشکلات مردم و تلاش برای رفع آن مسائل و مشکلات از طریق
سازمان متبوع خود وظیفه ای است که نباید روابط عمومی ها از آن غافل شوند.