دانشگاه ها بر اساس رتبه بندی اعتبار می گیرند
وي افزود: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری معتقد به بهرهمندی از ظرفیت لازم در زمینه برنامه ریزی آموزش عالی است و محورهای سوم و چهارم سیاستگذاری آموزشی نیز بر همین مبنا است یعنی تفویض اختیارات به دانشگاهها در حوزه آموزش با این دیدگاه که مدرسان متخصص دانشگاهها باید در طراحی، تدوین، تعیین محتوا و روش انتقال مفاهیم دخالت داشته باشند.
مدیر کل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: در حال حاضر وزارت علوم تحقیقات و فناوری بر مبنای چهار محور اقدام به سیاست گذاری در حوزه آموزش عالی كرده است.
نوه ابراهيم با اشاره به اينكه در مرحله نخست برای ساماندهی و سازماندهی مجدد آموزش عالی در کشور تلاش شده است، عنوان كرد: در مرحله دوم نیز مأموریت گرایی در دانشگاهها و تمرکز دانشگاه بر روی برخی رشته های خاص با توجه به مقتضیات زمان و مکان به جای هجوم دانشگاهها به سمت دانشگاه جامع شدن مدنظر قرار گرفته است.