به گزارش خبرگزاری بسیج، شرایط دنیای مدرن و منظومه رسانهای در فضای امروز سینمای ایران، دست برتر در تولید و حتی اکران فیلم را به خبرنگاران و رسانهها داده است.
گواه این مدعا مروری بر شرایط تولید و اکرانی که رسانهها برای فیلمها ایجاد میکنند. رسانه های سینمایی خواه، ناخواه بر سینما تاثیرگذار هستند. این را هم مسئولان می دانند و هم هنرمندان سینمایی.
اردیبهشت ماه سال قبل، نخستین جشن رسانه ها حوزه سینما در ایوان شمس تهران برگزار شد. در این مراسم از برخی خبرنگاران سینمایی تقدیر شد، پیشکسوتهای عرصهی رسانه و سینما تجلیل شدند و تعدادی از نشریات و خبرگزاریهای موثر سینمایی مورد تقدیر قرار گرفتند.
مهمترین کارکرد این جشن می توانست جهتدهی مفید و موثر به رسانه های سینمایی باشد اما گرفتاری سوءتفاهمات اینبار دامنگیر اهالی رسانه شد و جوایز این جشن با اما و اگرهای تعدادی رسانه مواجه شد تا حدی که به بایکوت رسانه ای این جشن پرداختند.
البته گلهگذاری برخی از رسانهها در مورد نحوه انتخاب برگزیدگان این جشن، به نشست رسانه ای حجت الله ایوبی در تیرماه همان سال هم کشید. رئیس سازمان سینمایی در این نشست با نقد عملکرد بنیاد سینمایی فارابی در جشن رسانههای سینمایی گفت: من هم با انجام برخی از امور مانند برگزاری جشن رسانه ها که در بنیاد سینمایی فارابی انجام شد، مخالف هستم و معتقدم بنیاد سینمایی فارابی باید بازنگری جدی و متمرکز بر مجموع فعالیت های خود داشته باشد. به نظر من برگزاری جشن رسانه در حوزه اختیارات بنیاد سینمایی فارابی نبوده و نیست و اگر قرار باشد جشن رسانه ای برای اهالی رسانه در حوزه سینما برگزار شود، بنده به عنوان رئیس سازمان سینمایی ملاحظاتی را در نظر دارم که باید انجام شوند.
بیش از یک سال از ماجرای جشن رسانه های سینمایی گذشته است و گویا اولین برگزاری این جشن آخرین دوره آن بود و این جشن هم گرفتار تصمیمهای مقطعی و سلیقهای مدیران سینمایی شده است. محمدرضا جعفری جلوه از مدیریت بنیاد سینمایی فارابی خداحافظی کرد و حالا مدیر شبکه دو سیما است. ایوبی که از مخالفان نحوه برگزاری این جشن بود هنوز در مورد دومین جشن رسانههای سینمایی تصمیمی نگرفته است.