ثقلین ظرفیتی مهم برای تبلیغ دین در همه دورانها هستند
به گزارش بسیج، ظریفیان دوشنبه شب در نشست تخصصی شیوههای تعامل رسانههای اسلامی این اجلاس که در مرکز همایشهای بین المللی صدا و سیمای جمهوری اسلامی برگزار شد گفت: راهبردهای انتقادی و تبیینی در این نشست نسبت به شرایط موجود رسانهای و ضرورت مقابله با دشمنان مطرح میشود.
وی افزود: مخاطب شناسی، زمان شناسی و توجه به فضاها و رسانه های جدید از جمله نکاتی هستند که باید مورد توجه قرار گیرند.
معاون برنامه ریزی و مطالعات اتحادیه رادیو و تلویزیونهای اسلامی و دبیر کمیته علمی هشتمین اجلاس با بیان اینکه شرکت کنندگان در هشتمین اجلاس این اتحادیه دارای تجارب خوبی در زمینه مقابله رسانه ای با هجمه تبلیغاتی غرب هستند بیان کرد: توجه این افراد به پیام های نامه رهبر معظم انقلاب خطاب به جوانان غربی نشاندهنده اهمیتی است که آنها به این نامه و مفاهیم موجود در آن داشته اند.
وی ادامه داد: این توجه و اهتمام ویژه به نامه رهبری، می تواند منجر به هم افزایی و همگرایی در اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی شود و لازم است رسانه های اسلامی از قرآن و معارف ائمه اطهار(ع) به بهترین وجه برای مقابله با هجمه تبلیغی و فرهنگی دنیای غرب بهره ببرند.
معاون برنامه ریزی و مطالعات اتحادیه رادیو و تلویزیونهای اسلامی با بیان اینکه دعوت غیر مسلمانان به اسلام موضوع اصلی این جلسه نیست افزود: تعامل رسانه های اسلامی با مخاطبان غیر مسلمان مبحثی است که در اینجا به دنبال یافتن راهکارهای عملی برای تحقق آن هستیم و لازم است مسیر گفت وگو و ارتباط تعاملی میان رسانه های دنیای اسلام با مخاطبان غیر مسلمان با استفاده از چارچوبهای مشخص فراهم شود.
ظریفیان با اشاره به اینکه میان خوانش و اقناع مخاطبان توسط یک پیام، فاصله معناداری وجود دارد گفت: مواجهه با پیامهایی که خوانده میشوند ولی مخاطبان را اقناع نمیکنند یکی از مسائلی است که در فضای مجازی دیده میشود بنابراین در تعامل با مخاطبان باید به این مهم توجه شود.