خبرهای داغ:
دیروز در سوریه چه گذشت:

فارس:عقب‌نشینی داعش در دیرالزور/پروازهای شناسایی فرانسه در سوریه/عامل ولید جنبلاط در انفجارهای سویداء

کد خبر: ۸۵۶۶۰۸۷
|
۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق، عقب‌نشینی داعش از مناطقی در دیرالزور، انتشار خبری مبنی بر اینکه یک عضو «النصره» و تحت حمایت «ولید جنبلاط» عامل انفجار‌های «سویداء» است، ممانعت آمریکا از انتقال کمک‌های بشردوستانه مسکو به دمشق، اظهارات اولاند درباره اینکه پروازهای شناسایی در سوریه را سه‌شنبه آغاز می‌کنیم، آغاز حصارکشی مرز اردن از سوی رژیم صهیونیستی، گزارش الوطن سوریه مبنی بر اینکه داعش شمال حلب با داعش در شرق حلب برای آمریکا متفاوت است، اعطای پناهندگی شیلی به مهاجرین سوری، راهپیمایی هزاران سوئدی در حمایت از پناهجویان، ناکامی بزرگ سیاسی و نظامی محور ضد سوری، اظهارات نماینده پارلمان سوریه مبنی بر اینکه شایعه حضور نظامیان روسیه در سوریه برای تضعیف نیروهای سوری است و اظهارات مدیر مرکز حقوق بشر جنوب مبنی بر اینکه کشورهای عربی درهای خود را به روی آوارگان سوری باز کنند، مهمترین اخبار عرصه میدانی و سیاسی سوریه در روز گذشته را شامل می‌شود.

مشروح اخبار به شرح زیر است.

تحولات میدانی

 

داعش از مناطقی در دیرالزور عقب‌نشینی کرد

ارتش، نیروهای دفاع ملی و عشایر سوریه پس از تشکیل اتاق عملیات مشترک در استان «دیرالزور» این بار قصد دارند چاه‌های نفت «التیم» ‌و ریف شرقی «دیرالزور» را از عناصر تروریستی پاک‌سازی کنند.

یک عضو «النصره» و تحت حمایت «ولید جنبلاط» عامل انفجار‌های «سویداء» است

«ابوطرابه» تروریست عضو گروهک «جبهه النصره» عامل انفجارهای اخیر «سویداء» سوریه بود که این اقدام تروریستی را با حمایت رهبر سیاسی دروزی‌های لبنان انجام داده است.

ممانعت آمریکا از انتقال کمک‌های بشردوستانه مسکو به دمشق

سفارت آمریکا در یونان از این کشور خواسته است که اجازه ندهد هواپیماهای روسی حامل کمک‌های بشردوستانه به سوریه از حریم هوایی آتن عبور کنند.

تحولات سیاسی

 

اولاند: پروازهای شناسایی در سوریه را سه‌شنبه آغاز می‌کنیم/راه‌حل سوریه از بشار اسد نمی‌گذرد/کنفرانسی بین‌المللی درباره بحران پناهجویان در پاریس برگزار خواهد شد

رئیس‌جمهور فرانسه روز دوشنبه در اظهاراتی از آغاز پروازهای شناسایی فرانسه در سوریه از روز آینده به منظور حمله به مواضع داعش در این کشور خبر داد.

تل‌آویو حصارکشی مرز اردن را هم آغاز کرد/ حصر زمینی «اسرائیل» کامل می‌شود

رژیم‌ صهیونیستی از روز یکشنبه حصارکشی مرز خود با اردن را که به بهانه مقابله با ورود احتمالی پناهجویان صورت می‌گیرد، آغاز کرد.

الوطن سوریه: داعش شمال حلب با داعش در شرق حلب برای آمریکا متفاوت است

یک روزنامه سوری با اشاره به حمله جنگنده‌های ائتلاف آمریکا به داعش در شمال حلب و نادیده گرفتن آن در شرق حلب، نوشت: داعش این طرف با آن طرف برای ائتلاف آمریکا متفاوت است.

شیلی به مهاجرین سوری پناهندگی می‌دهد

رسانه ونزوئلایی «تله سور» گزارش داد که وزیر امور خارجه شیلی از آمادگی کشورش برای پذیرش مهاجرین سوری خبر داد.

هزاران سوئدی در حمایت از پناهجویان راهپیمایی کردند

همسو با موج استقبال مردمی از پناه‌جویان میان کشورهای اروپایی، هزاران نفر از مردم سوئد در حمایت از پناه‌جویان در پایتخت سوئد تجمع کردند.

آخرین تقلاهای گروه‌های تروریستی/ناکامی بزرگ سیاسی و نظامی محور ضد سوری

نماینده پارلمان سوریه گفت: هم اکنون که مثلث ارتش، دولت و ملت سوریه در موضع قدرت است، گروه‌های تروریستی با متوسل شدن به شیوه‌های کثیف و غیرانسانی قصد تشدید فشارها در سطح افکار عمومی و سیاسی علیه دمشق را دارند.

شایعه حضور نظامیان روسیه در سوریه برای تضعیف نیروهای سوری است

نماینده پارلمان سوریه گفت جنجال ‌سازی رسانه‌ای درباره حضور نیروهای روسیه در خاک سوریه داستان ساختگی بلندگوهای تبلیغاتی گردانندگان تروریسم برای تضعیف روحیه نظامیان سوری است.

کشورهای عربی درهای خود را به روی آوارگان سوری باز کنند

مدیر مرکز حقوق بشر جنوب، از مصر و دیگر کشورهای عربی خواست با استقبال از آوارگان سوری در خاک خود، آنها را از حداقل امکانات معیشتی تا بهبود اوضاع کشورشان برخوردار سازند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها