خبرهای داغ:
با حضور 2 هزار نفر؛

همایش شیرخوارگان حسینی در مریانج برگزار می‌شود/ حرکت «کاروان عشق» از همدان به مریانج

مدیر روابط عمومی کاروان عشق از برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی با حضور 2 هزار نفر در مریانج خبر داد و گفت: حرکت «کاروان عشق» از همدان به مریانج نیز فردا مصادف با روز دوم محرم انجام می‌شود.
کد خبر: ۸۵۸۱۴۵۸
|
۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۱

جواد بیدآبادی در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج در همدان با تسلیت فرا رسیدن ایام محرم اظهار داشت: به مناسبت ایام محرم الحرام فردا مصادف با روز دوم محرم برنامه حرکت «کاروان عشق» از همدان به مریانج انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال سومین سال اجرای این برنامه است، افزود: سال اول این کاروان در شهر مریانج به طول سه کیلومتر مسافت طی کرد و سال گذشته نیز از شهرک الوند به سمت شهر مریانج 5 کیلومتر راه طی کرد.

مدیر روابط عمومی کاروان عشق بیان داشت: امسال نیز این برنامه از امامزاده عبدالله شهر همدان با عبور از بلوار جانبازان، بلوار ارتش با طی 8 کیلومتر مسافت راه وارد شهر مریانج می‌شود.

وی با بیان اشاره به تشکیل 5 کمیته اجرایی برای این برنامه از قبیل روابط عمومی، فرهنگی، تبلیغات، پشتیبانی و انتظامات تصریح کرد: شروع این برنامه از ساعت 9 صبح فردا 24 مهر ماه از امامزاده عبدالله همدان است.

بیدآبادی با اشاره به اینکه این کاروان یادآور ورود امام حسین(ع) به سرزمین کربلا است، گفت: با توجه به استقبال مردم در سل‌های گذشته، امسال نیز پیش‌بینی حضور 180 نفر در این برنامه شده است.

وی با بیان اینکه کاروان عشق ساعت 12 به شهرک الوند می‌رسد و در آنجا نیز نماز ظهر و عصر به جماعت اقامه می‌شود، ادامه داد: ساعت 14:30 نیز حرکت به سوی میدان شهید بهشتی مریانج آغاز شده و در آنجا نیز خیام برپا می‌شود.

مدیر روابط عمومی کاروان عشق ابراز داشت: در مسیر کاروان نیز 6 محل توقف در نظر گرفته شده که خطبه‌ها و مباحثی که امام حسین(ع) از قبیل وداع در شهر مدینه، خبر شهادت حضرت مسلم، برپایی خیام، ورود به سرزمین کربلا و... مطرح می‌شود.

وی با اشاره به برپایی ایستگاه‌های صلواتی با همکاری هیئت‌های عزاداری یادآور شد: حدود دو ماه برنامه‌ریزی این اقدام به طول انجامید و در راستای برگزاری با شکوه آن نیز شتر، اسب، خیمه‌ها و... تدارک دیده شده و با تعزیه‌خوانان حرفه‌ای و برجسته شهر مریانج هماهنگ شده است.

بیدآبادی عنوان کرد: با حضور کارشناسان مذهبی، مداحان و خطبای برجسته در این برنامه به مباحث مختلفی از قبیل حجاب و عفاف، نماز و... می‌شود.

وی اضافه کرد: برگزاری برنامه هایی چون کاروان عشق از لحاظ بصری و سمعی می‌تواند در به تصویر کشیدن واقعه کربلا و آشنایی نوجوانان و جوانان با واقعه عاشورا موثر باشد و مخاطب با این واقعه ارتباط برقرار کند.

مدیر روابط عمومی کاروان عشق با اشاره به همکاری دفتر امام جمعه، نیروی انتظامی و ... در برگزاری این برنامه خاطرنشان کرد: این برنامه با مشارکت هیئت‌های مذهبی شهر مریانج و تعدادی از هیئت‌های شهر همدان برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: از دیگر برنامه‌ها استقبال از ماه محرم و مراسم مشکی‌پوشان بود که با حضور آیت‌الله خاتمی خوانساری در مریانج با حضور مداحانی از تهران برگزار شد.

بیدآبادی بیان داشت: برنامه شیرخوارگان حسینی نیز که 24 مهر ماه در 3 هزار نقطه در ایران و حدود 150 نقطه از استان برگزار می‌شود، با حضور 2 هزار نفر از شهر مریانج، شهرک الوند و روستاهای اطراف در مجموعه ورزشی حاج بابایی شهر مریانج برگزار می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از دیگر برنامه‌های اجرایی نیز می‌توان به برنامه‌ای ویژه خانم‌ها در سالروز شهادت حضرت رقیه(س) اشاره کرد که در پنجم ماه صفر برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار