به گزارش خبرگزاری بسیج، عبدالکریم درویش زاده اظهار کرد: طول خط از اهواز تا بندر امام 100 کیلومتر است که تاکنون عملیات زیر سازی 84 کیلومتر آن از میاندشت تا سربندر تکمیل و روسازی آن نیز به طول 75 کیلومتر انجام و ریل گذاری شده است.
وی با پیشبینی بهرهبرداری از 84 کیلومتر میاندشت-سر بندر تا پایان آبانماه اظهار کرد: از سربندر تا بندر امام نیز به طول 14 کیلومتر هم زیرسازی آن تمام شده که با اتمام میان دشت به سربندر، در صورت وجود ریل، کار روسازی این مسیر هم انجام می گیرد.
وی تصریح کرد: خطوط ریلی اهواز تا اندیمشک نیز به طول 140 کیلومتر، عملیات زیر سازی و ابنیه فنی آن در حال انجام است که حدود 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و همچنین از اندیمشک تا میان آب به طول 60 کیلومتر حدود 46 کیلومتر آن تکمیل و آماده ریل گذاری است، از اندیمشک تا هفت تپه که 39 پل دارد 37 پل و ابنیه آن تکمیل و تنها 2 پل آن باقی مانده است.
درویش زاده اضافه کرد: پل بزرگ این خط ریلی با طول 336 متر با 14 دهانه 24 متری بر روی رودخانه بالا رود با پیشرفت فیزیکی 60 در صد در حال اجراست و پیش بینی می شود تا دو ماه آینده به اتمام برسد.
مدیر کل راه آهن جنوب گفت: خط ریلی نظامیه به میان دشت هم 37 کیلومتر است، که عملیات زیر سازی آن با 50 در صد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است و براساس برنامه زمان بندی پیش بینی می شود تا پایان تابستان سال 95 مسیر اهواز – اندیمشک و کمربندی به بهره برداری برسد.