یک کارگردان صهیونیست برای مقابله با فیلم "محمد رسول الله" در "آکادمی اوارد،" فیلم ضد ایرانی "بابا جون" را وارد این رقابت هنری کرده است.
به گزارش خبرگزاری بسیج، هشتاد و
هشتمین دوره از مسابقات هنری آکادمی اوارد شاهد حضور دو فیلم ایرانی و
صهیونیستی در بخش فیلمهای خارجی است. نماینده فیلم ایران "محمد رسول الله"
نام دارد و نماینده سینمای رژیم صهیونیستی فیلمی فارسی زبان با نام "بابا
جون" است. در فیلم محمد رسول الله به زندگی پیامبر عالیقدر اسلام و دوران
حیات ایشان پرداخته میشود. فیلم صهیونیستی بابا جون هم راجع به داستان
موتی - با بازی آشر آوراهامی - است که میخواهد مقابل پدرش و سنت هایی که
نسل به نسل به وی رسیده بایستد.
کارگردان باباجون "یووال دلشاد" است و "نوید نگهبان" بازیگر ایرانی الاصل و متولد مشهد سریالهای ضد ایرانی و ضد اسلامی "هوملند" و "کماندار" در آن بازی میکند.
آشر آوراهامی و نوید نگهبان دو بازیگر اصلی فیلم بابا جون
"ویس
الیوت صفوی" و "دیوید دیان" از دیگر بازیگران این فیلم هستند. این نخستین
بار است که هنرپیشههای دو رگه ایرانی- اسرائیلی در یک فیلم بازی میکنند.
این فیلم داستان کودکی به اسم "آشر" را روایت میکند که قصد دارد علیه
سنتهای نسل اندر نسل خانوادگیاش دست به شورش بزند.
آشر یک مهاجر ایرانی است که همراه خانواده به سرزمینهای اشغالی آمده و یوال دلشاد این سناریو را بر اساس داستان زندگی خودش نوشته است.
نوید نگهبان، آشر آوراهامی و موشه ادری( یکی از تهیه کنندگان فیلم)
یدیعوت آحارونوت در ادامه به مقاله "میلاد جلیلزاده،" خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان
اشاره میکند که با قلمی توانمند به نقد این فیلم ضد ایرانی پرداخته است.
ذکر این نکته خالی از لطف نیست که روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت نام
نویسنده مقاله باشگاه خبرنگاران را به اشتباه "جلالزاده" قید کرده است.
مشخص نیست این یک اشتباه تایپی است یا، به دلیل تکرار چند باره، شیطنتی
رایج از سوی صهیونیستها.
جلیلزاده مینویسد: صهیونیستها هر کاری کنند، قطعاً نیت خیری برای ما ندارند. اولین فیلم فارسی زبان صهیونیستی، داخل مرزهای رژیم اشغالگر قدس در حالی جلوی دوربین رفته استکه به نظر میرسد خبررسانی قطره چکانی از این پروژه، مواد لازم را برای کشف کامل هر نوع توطئهی احتمالی در پس آن، به هیچ کس ندهد؛ اما حتی اگر این پیش فرض را کنار بگذاریم که صهیونیستها هر اقدامشان قطعاً حاوی نیتهای سوئی علیه ماست، باز هم در همین اطلاعات اندکی که از پروژه ساخت فیلم منتشر شده، موارد مشکوک فراوانی به چشم میخورد.
نوید نگهبان در صحنهای از فیلم
جلیلزاده در ادامه مقاله خود نوشت: حالا باید سؤال کرد گروهی که مخاطب هدف این فیلم هستند، شامل چه کسانی میشود؟
آیا ایرانیها یا تمام فارسی زبانانی که در اقصی نقاط دنیا زندگی میکنند قرار است تماشاگر این فیلم باشند؟ در این صورت پیام و تأثیری که قرار است از تماشای بابا جون نصیب این افراد بشود چیست؟ علیه سنتهای پدرانتان بشورید؟ سنتهای پدران شما چندان هم قابلیت پایبندی را ندارند و ...؟
البته از آنجا که صهیونیستها سابقهی حملات فراوانی به زیرساختهای تمدن ایرانی را در کارنامهی خود دارند، تمام این موارد دور از ذهن به نظر نمیرسند.
ساخت سری دوم فیلم "300" که کارگردان آن متولد اورشلیم و یک شهروند رژیم جعلی صهیونیستی بود، تنها یکی از مواردی است که میتواند گواهی بر خصومت صهیونیستها و قصد مجدانه آنها برای ضربه زدن به بنیان کهن الگویی ایران باشد؛ اما احتمال دیگری هم در مورد بابا جون قابل تصور است.
ممکن است بسیاری از یهودیان ایرانی تباری که بوسیله صهیونیستها برای مهاجرت به سرزمینهای اشغالی ترغیب شدهاند و اکنون در آن منطقه ساکن هستند، هنوز یک دل در گرو موطن اصلی خودشان داشته باشند و این موضوع میتواند برای دولتمردان رژیم غاصبی مثل اسرائیل خطرناک باشد.
از این روست که اِلیت غاصب صهیونیستی باید دست به کار ساخت آثاری بشود که این گروه از مهاجران را حدالامکان از ریشههای آبا و اجدادی و سرزمینی خودشان جدا کند.
نمونهی این پروژه قبلاً برای یهودیانی که از اروپا و قاره آمریکا به اراضی اشغالی مهاجرت کرده بودند بیان شده است و پر واضح مینماید رژیمی که کاملاً باسمهای و خودخوانده به وجود آمده و بالطبع هسته ملت باوری میهنی نمیتواند در هیچ کدام از لایههای اجتماع آن وجود داشته باشد، بر خود لازم و ضروری خواهد دید که از روش سلبی برای ایجاد ماژور اجتماعی استفاده کنند.
دولتمردان قرارگاه غصبی صهیونیسم مجبورند از تمامی ساکنان سرزمینهای اشغالی ملیت زُدایی کنند تا اختلاف الوان و چند گونگی قومیتی باعث تشتت در داخل مرزهای این رژیم نشود.
پیش از این هم اختلاف میان دو قومیت اشکنازی که به تلمود فلسطینی وفادارترند و دارای شناسنامه رژیم صهیونیستیاند و قوم سفاردین که مهاجرانی اسپانیایی و دوشناسنامهای هستند، باعث ایجاد گسلهایی در داخل مرزهای رژیم صهیونیستی شده بود و صهیونیستها بوسیله ابزارهای تبلیغاتی گوناگون تلاشهای زیادی را برای پرکردن این شکافها انجام دادند.
اما احتمال سوم درباره قصد و انگیزهای که اتاق فکر جنگ روانی رژیم صهیونیستی میتواند از ساخت فیلمی مثل بابا جون پیگیری کند را باید از ترکیب دو احتمال قبلی بدست آورد.
یووال دلشاد کارگردان فیلم بابا جون
آنها
میخواهند هم از فارسی زبانان تمام دنیا (و به خصوص ایرانیها) هویت
کهنشان را بگیرند و هم از داخل مرزهای غصبیشان ارتباط کسانی که تماس و
احساسی با این تمدن داشتهاند را با چشمهی اصلی قطع کنند و برای همین است
که میبینیم معمولاً هرکاری که آنها علیه ما انجام میدهند به نوعی با
موضوع و مسئلهی تاریخ و سنتهای کهن مرتبط است.
به یاد بیاوریم جملات "بنیامین نتانیاهو،" نخست وزیر رژیم صهیونیستی، را که بیش از یک سال پیش در گفتگو با شبکه سلطنتی انگلس بیان شد. نتانیاهو که همان روزها بعد از سخنرانیاش در سازمان ملل متحد، بوسیله وزیر خارجه کشورمان، منزویترین رهبر دنیا خطاب شده بود، در صحبتهایی که با شبکه تلویزیونی بیبیسی داشت گفت: من هنوز دانشجوی تاریخ ایران هستم و همین جمله نشان میدهد که آنها کجا را نشانه گرفتهاند.
یدیعوت آحارونوت تمام مقاله جلیلزاده را به انگلیسی ترجمه و خوانندگان را به تماشای مبارزه دو فیلم محمد رسول الله و باباجون در آکادمی اوارد دعوت کرد.
کارگردان باباجون "یووال دلشاد" است و "نوید نگهبان" بازیگر ایرانی الاصل و متولد مشهد سریالهای ضد ایرانی و ضد اسلامی "هوملند" و "کماندار" در آن بازی میکند.
آشر آوراهامی و نوید نگهبان دو بازیگر اصلی فیلم بابا جون
آشر یک مهاجر ایرانی است که همراه خانواده به سرزمینهای اشغالی آمده و یوال دلشاد این سناریو را بر اساس داستان زندگی خودش نوشته است.
نوید نگهبان، آشر آوراهامی و موشه ادری( یکی از تهیه کنندگان فیلم)
جلیلزاده مینویسد: صهیونیستها هر کاری کنند، قطعاً نیت خیری برای ما ندارند. اولین فیلم فارسی زبان صهیونیستی، داخل مرزهای رژیم اشغالگر قدس در حالی جلوی دوربین رفته استکه به نظر میرسد خبررسانی قطره چکانی از این پروژه، مواد لازم را برای کشف کامل هر نوع توطئهی احتمالی در پس آن، به هیچ کس ندهد؛ اما حتی اگر این پیش فرض را کنار بگذاریم که صهیونیستها هر اقدامشان قطعاً حاوی نیتهای سوئی علیه ماست، باز هم در همین اطلاعات اندکی که از پروژه ساخت فیلم منتشر شده، موارد مشکوک فراوانی به چشم میخورد.
نوید نگهبان در صحنهای از فیلم
آیا ایرانیها یا تمام فارسی زبانانی که در اقصی نقاط دنیا زندگی میکنند قرار است تماشاگر این فیلم باشند؟ در این صورت پیام و تأثیری که قرار است از تماشای بابا جون نصیب این افراد بشود چیست؟ علیه سنتهای پدرانتان بشورید؟ سنتهای پدران شما چندان هم قابلیت پایبندی را ندارند و ...؟
البته از آنجا که صهیونیستها سابقهی حملات فراوانی به زیرساختهای تمدن ایرانی را در کارنامهی خود دارند، تمام این موارد دور از ذهن به نظر نمیرسند.
ساخت سری دوم فیلم "300" که کارگردان آن متولد اورشلیم و یک شهروند رژیم جعلی صهیونیستی بود، تنها یکی از مواردی است که میتواند گواهی بر خصومت صهیونیستها و قصد مجدانه آنها برای ضربه زدن به بنیان کهن الگویی ایران باشد؛ اما احتمال دیگری هم در مورد بابا جون قابل تصور است.
ممکن است بسیاری از یهودیان ایرانی تباری که بوسیله صهیونیستها برای مهاجرت به سرزمینهای اشغالی ترغیب شدهاند و اکنون در آن منطقه ساکن هستند، هنوز یک دل در گرو موطن اصلی خودشان داشته باشند و این موضوع میتواند برای دولتمردان رژیم غاصبی مثل اسرائیل خطرناک باشد.
از این روست که اِلیت غاصب صهیونیستی باید دست به کار ساخت آثاری بشود که این گروه از مهاجران را حدالامکان از ریشههای آبا و اجدادی و سرزمینی خودشان جدا کند.
نمونهی این پروژه قبلاً برای یهودیانی که از اروپا و قاره آمریکا به اراضی اشغالی مهاجرت کرده بودند بیان شده است و پر واضح مینماید رژیمی که کاملاً باسمهای و خودخوانده به وجود آمده و بالطبع هسته ملت باوری میهنی نمیتواند در هیچ کدام از لایههای اجتماع آن وجود داشته باشد، بر خود لازم و ضروری خواهد دید که از روش سلبی برای ایجاد ماژور اجتماعی استفاده کنند.
دولتمردان قرارگاه غصبی صهیونیسم مجبورند از تمامی ساکنان سرزمینهای اشغالی ملیت زُدایی کنند تا اختلاف الوان و چند گونگی قومیتی باعث تشتت در داخل مرزهای این رژیم نشود.
پیش از این هم اختلاف میان دو قومیت اشکنازی که به تلمود فلسطینی وفادارترند و دارای شناسنامه رژیم صهیونیستیاند و قوم سفاردین که مهاجرانی اسپانیایی و دوشناسنامهای هستند، باعث ایجاد گسلهایی در داخل مرزهای رژیم صهیونیستی شده بود و صهیونیستها بوسیله ابزارهای تبلیغاتی گوناگون تلاشهای زیادی را برای پرکردن این شکافها انجام دادند.
اما احتمال سوم درباره قصد و انگیزهای که اتاق فکر جنگ روانی رژیم صهیونیستی میتواند از ساخت فیلمی مثل بابا جون پیگیری کند را باید از ترکیب دو احتمال قبلی بدست آورد.
یووال دلشاد کارگردان فیلم بابا جون
به یاد بیاوریم جملات "بنیامین نتانیاهو،" نخست وزیر رژیم صهیونیستی، را که بیش از یک سال پیش در گفتگو با شبکه سلطنتی انگلس بیان شد. نتانیاهو که همان روزها بعد از سخنرانیاش در سازمان ملل متحد، بوسیله وزیر خارجه کشورمان، منزویترین رهبر دنیا خطاب شده بود، در صحبتهایی که با شبکه تلویزیونی بیبیسی داشت گفت: من هنوز دانشجوی تاریخ ایران هستم و همین جمله نشان میدهد که آنها کجا را نشانه گرفتهاند.
یدیعوت آحارونوت تمام مقاله جلیلزاده را به انگلیسی ترجمه و خوانندگان را به تماشای مبارزه دو فیلم محمد رسول الله و باباجون در آکادمی اوارد دعوت کرد.
منبع: باشگاه خبرنگاران
ارسال نظرات
غیرقابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
پر بیننده ها
آخرین اخبار