به گزارش خبرگزاری بسیج، مسعود نصرآزادانی درباره آخرین وضعیت احداث خط آهن خواف-هرات افزود: از خواف تا مرز شمتیغ حدود 76 کیلومتر است عملیات زیرسازی بخش داخل کشور تمام و عملیات روسازی نیز تا مرز بالاسریزی و تراورسگذاری شده است، ریلگذاری مسیر پیشرفت 50 درصدی دارد که تا دهه فجر تمام میشود.
وی با بیان اینکه در مرز شمتیغ هیچ امکاناتی به لحاظ جاده٬ برق٬ آب و امکاناتی برای استقرار نیست، تصریح کرد: البته ایستگاه مرز شمتیغ پیشبینی و زیرسازی آن هم انجام شده ولی با توجه به اینکه هیچ امکاناتی در منطقه وجود ندارد ساخت ایستگاه زمانبر است. هم اکنون برای ساخت فاز یک در حال برنامهریزی هستیم و زمان خاصی را نمیتوان برای تکمیل آن اعلام کرد.
مسعود نصرآزادانی با بیان اینکه از شمتیغ تا جنو 40 کیلومتر است که ایران باید آنرا میساخت، گفت: زیرسازیاین مسیر آماده و مصالح روسازی نیز فراهم شده است. قرار بود به موازات این کار آن طرف مرز هم عملیات اجرایی پیش رود بر همین اساس با تکمیل بخش داخل کشور آن مسیر از مرز تا جنو نیز آماده میشود.
به گفته وی، افغانستانیها باید از جنو تا هرات را میساختند که تا امروز هیچ کاری انجام ندادهاند.