خبرهای داغ:
استاندار همدان:

پژوهشگران در رفع نيازهای استان تلاش کنند/پژوهشگران اسلام را دريابند

استاندار همدان بابيان اينکه از پژوهشگران استان حمايت می‌کنم، گفت: پژوهشگران بايد در رفع نيازهای استان تلاش کنند تا از هيچ يک از ابعاد توسعه عقب نمانيم.
کد خبر: ۸۶۰۶۰۷۸
|
۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، محمدناصر نيک بخت امروز در جشنواره تجليل از پژوهشگران برتر استان همدان اظهار داشت: در دنيای پيشرفته امروز هر کشوری که به موفقيت، قدرت و ثروت رسيده بدون شک توجه بيشتری به پژوهش و تحقيق معطوف کرده است.

وی با تاکيد بر اينکه کشور ايران شايستگي لازم را برای رسيدن به توسعه دارد، افزود: در حالی مواردی نظير جاده‌سازی، پل‌سازی و غیره را توسعه می‌دانیم که موارد ذکرشده توسعه نيستند بلکه تنها نشان دهنده پيشرفت کشور هستند بنابراين بايد به دنبال توسعه کشور هم باشيم چراکه پيشرفت يکی از شاخه‌های توسعه است.

نيک بخت بابيان اينکه از پژوهشگران استان حمايت می‌کنم، عنوان کرد: پژوهشگران بايد در رفع نيازهای استان تلاش کنند تا از هيچ يک از ابعاد توسعه عقب نمانيم.

استاندار همدان به شخصیت‌های مهمی نظير بوعلی سينا، زکریای رازی و ابوريحان بيرونی اشاره کرد و افزود: پژوهشگران بنيادی از گذشته تاکنون در عرصه علم و دانش حضور داشته‌اند که اين نشان از عظمت کشور اسلامی ايران است.

وى ابراز اميدواری کرد: در آينده نه‌چندان دور، ايران بایدخاستگاه و مهد علم و دانش باشد چراکه شایستگی‌های بسیاری در وجود جوانان ايرانی نهفته است که بايد مورد تقويت و حمايت قرار گيرد.

نيک بخت گفت: بايد در پارک علم و فناورى، تحقيقات و کارهاى بيشتری انجام و در اینميان سازمان نخبگان استان و پارک علم و فناوری هماهنگی ويژه اى ايجاد شود.

وی با تاکید بر اینکه پژوهشگران بايد در زمينه معرفی و شناساندن عظمت اسلام و پيامبر اسلام کار کنند چراکه معنويات اسلام موجب تعلق خاطر جهانيان به اسلام شده، گفت: اين امر دشمنان را بر آن داشته که با ساختن داعش و امثال آن چهره اسلام را مخدوش کنند.

استاندار همدان بابیان اينکه دشمنان به دنبال ایجاد انزجار از اسلام‌ هستند، تاکيد کرد: پژوهشگران بايد اسلام را دريابند.

وی بابیان اینکه در ايران بايد 4 درصد از منابع توليد ناخالص ملی را به پژوهش اختصاص دهند اما در عمل کمتر از یک درصد به این امر اختصاص دارد، گفت: تحقیق و پژوهش اساس توسعه است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار