خبرهای داغ:
فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با تاکید بر اینکه کسانی که در شورای نگهبان تایید می‌شوند صالح هستند نه اصلح، گفت: افراد اصلح را باید مردم انتخاب کنند و مردم با آگاهی از ملاک‌ها و معیارها و دانستن بایدها و نبایدها فرد اصلح را انتخاب می‌کنند.
کد خبر: ۸۶۱۱۶۲۸
|
۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سردار غلامعلی ابوحمزه امروز در نشست خبری به مناسبت سالروز 9دی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به مناسبت گرامیداشت 9 دی برنامه‌هایی تنظیم و تدوین شده که در تما شهرستان‌های استان برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: در روز 9 دی در میدان امامزاده عبدالله(ع) همدان برنامه‌ای با سخنرانی امام جمعه قزوین برگزار می‌شود.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان: همچنین در 8 دی در مسجد ابوذر همدان و مساجد شهرستان‌های دیگر برنامه‌های سخنرانی با حضور شخصیت‌های برجسته برگزار می‌شود.

وی با اشاره به شعار محوری امسال خاطرنشان کرد: در برنامه‌هایی که برگزار می‌شود بحث‌هایی همچون کالبدشکافی فتنه 88، عواقب و اثرگذاری فتنه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

ابوحمزه با بیان اینکه مراسم تشییع و چهلم سردار شهید همدانی در استان همدان به خوبی برگزار شد، تاکید کرد: از همه آحاد مردم به علت حضور پرشکوه و همدردی با سپاه و بسیج تشکر می‌کنم که مدال ارزشمندی برای استان بود.

وی یادآور شد: همچنین مردم در مراسم تشییع چهار شهید مدافع حرم استان همدان و در تمام برنامه‌ها شرکت داشتند که نشان از روحیه ایثار، فداکاری و اطاعت از ولایت در وجود آنان است.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان در بخش دیگری با اشاره به حضور جوانان و نوجوان در مراسم تشییع شهدای مدافع حرم و مراسم اربعین عنوان کرد: بسیاری از کسانی که در این مراسم‌ها شرکت داشتند قشر جوان و نوجوان بودند که حضور یکپارچه‌ای داشتند.

وی با اشاره به فعالیت سپاه و بسیج در میزبانی و اسکان زائران ابا‌عبد‌الله(ع) در اربعین حسینی گفت: از اسکان 23 هزار زائر در استان 3 هزار توسط ادارات صورت گرفت اما هیچ نامی از بسیج در این بین به میان نیامد.

وی از ایجاد بنیادی به نام سردار شهید همدانی خبر داد و گفت: به دنبال ایجاد بنیادی به نام شهید همدانی در استان هستیم همچنین نشر 32 که پیشنهاد خود شهید قبل از شهادتش بود را در دستور کار قرار داده‌ایم.

ابوحمزه با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری از مرداد تاکنون در سخنان خود بیش از 70 بار به بحث نفوذ اشاره داشتند، بیان کرد: دشمن در چهار مرحله قصد نفوذ در نظام جمهوری اسلامی ایران را داشته به‌طوری که فتنه اول جنگ تحمیلی، فتنه دوم در سال 87 و فتنه سوم در سال 88 در ایران به‌پا کرد و در حال حاضر فتنه چهارم آن نفوذ است.

وی تصریح کرد: در بزرگداشت 9 دی به کالبد شکافی فتنه چهارم یعنی نفوذ پرداخته خواهد شد، همچنین تنش مردم در 9 دی سال 88 و نقش خواص دین‌طلب و دنیاطلب و نیز نقش فتنه و فتنه‌گری تبیین خواهد شد.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان در خصوص حضور سپاه در انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی یادآور شد: فراهم کردن شرایط حضور حداکثری، معیار و ملاک‌های اصلح و کمک به امنیت انتخابات از مسئولیت‌های سپاه است اما باید به این نکته توجه داشت شاغلین سپاه در انتخابات حق ورود به مصداق را ندارند اما بازنشستگان سپاه در ورود به مصداق‌ها منع قانونی ندارند.

وی با بیان اینکه 450 هزار بسیجی در استان همدان وجود دارد، افزود: بسیجیان نیز در زمانی‌که در ماموریت بسیج هستند حق ورود در مصداق را ندارند اما در اگر در ماموریت نباشند می‌توانند ورود کنند.

ابوحمزه با اشاره به اینکه این سه بخش باید از هم تفکیک شوند، بیان کرد: برخی افراد به علت عدم شناخت این تفاوت‌ها به سپاه و بسیج تهمت ورود به انتخابات می‌زنند.

وی با تاکید بر اینکه کسانی که در شورای نگهبان تایید می‌شوند صالح هستند نه اصلح، گفت: افراد اصلح را باید مردم انتخاب کنند و مردم با آگاهی از ملاک‌ها و معیارها و دانستن بایدها و نبایدها فرد اصلح را انتخاب می‌کنند.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان حضور در انتخابات را وظیفه شرعی و قانونی افراد جامعه دانست و اظهار کرد: انتخابات یک وظیفه عقلی، دینی و ملی هر ایرانی است و باید در مشارکت سیاسی کشور سهیم شویم.

وی درخصوص حضور احزاب در انتخابات تصریح کرد: صرفا نمی‌توان حزب یا گروه را مبنای انتخاب قرار داد بلکه باید معیارها و ملاک‌های اصلح را تبیین کنیم تا مردم براساس آن فرد اصلح را تشخیص دهند.

ابوحمزه در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی براعزام افراد به سوریه، خاطرنشان کرد: اعزام نیرو به سوریه به شکل گسترده نیست چراکه بیش از 100 هزار بسیجی سوری آماده هستند و از کشور خود دفاع می‌کنند و کسانی‌که اعزام می‌شوند در حد مستشاری و انتقال تجربه است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات