خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان همدان:

نقش بسیج در مهار فتنه 88 نقش تعیین کننده و محوری بود

مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان همدان با بیان اینکه نقش بسیج در مهار فتنه 88 نقش تعیین کننده و محوری بود، گفت: امروز نیز بسیج در مبارزه با نفوذ همین اهمیت و جایگاه را دارد.
کد خبر: ۸۶۱۳۲۸۱
|
۰۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۸
نقش بسیج در مهار فتنه 88 نقش تعیین کننده و محوری بود

حجت‌الاسلام علی حسنی در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج در همدان با اشاره به فتنه 88 اظهار داشت: یکی از علل شکل‌گیری فتنه 88 خودنمایی قدرت در بین خواص و جریانات سیاسی بود.

وی افزود: جریانات سیاسی که تنها دغدغه آنها برگشت به قدرت بود با تحلیل شرایط متوجه این نکته شدند که نامزدشان شانسی برای برنده شدن ندارد با این وجود عزم خود را جزم و تلاش کردند تا به هر قیمتی خواسته خود را محقق کنند.

مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان همدان اضافه کرد: این فعالیت‌ها به صورت برنامه‌ریزی شده مورد بهره‌برداری دشمنان انقلاب اسلامی قرار گرفت و توطئه‌ای را شکل داد که فتنه نام گرفت.

وی با اشاره به انتخابات اسفند ماه امسال ابراز داشت: فتنه‌گران امروز نیز به دنبال فرصت هستند تا با نفوذ در ارکان مهم کشور اهداف خود را جامه عمل بپوشانند چراکه حاضرند به خاطر دستیابی به قدرت همه چیز را زیرپا بگذارند.

مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان همدان گفت: نفوذ در همه دوره‌ها به اشکال مختلف از قبیل نفوذ امنیتی سیاسی در دستور کار دشمن بوده که با یاری خداوند نظام از آنها عبور کرده است.

* خطرناکترین و پیچیده‌ترین نوع نفوذ، نفوذ فرهنگی است

وی با بیان اینکه خطرناکترین و پیچیده‌ترین نوع نفوذ، نفوذ فرهنگی است که امروز جریان دارد، افزود: نکته حائز اهمیت و قابل توجه این است که نفوذ به میزبان نیاز دارد همان گونه که کشمیری در کنار شهید رجایی قرار می‌گیرد تا نقش خود را در 8 شهریور ایفا کند، کلاهی خود را به سطوحی از مسئولان نزدیک می‌کند تا 7 تیر را رقم بزند، امیر انتظام سخنگوی دولت می شود تا رابط درون نظام با سفارت آمریکا برای بازگشت مجدد شیطان بزرگ شود.

حسنی عنوان کرد: در شکل جدید این امر نیز تلاش فتنه‌گران برای نفوذ و جاگیری در محافل تأثیرگذار و در کنار شخصیت‌های مرجع و مسئول در نظام است.

وی ادامه داد: اگر دشمنان ما امروز حاضر هستند امتیاز بدهند، این امتیاز دادن با هدف صورت می‌گیرد چراکه آنها به دنبال گشایش‌های لازم برای نفوذ و اهداف مورد نظر خود هستند.

مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان همدان با بیان اینکه به فرموده مقام معظم رهبری استکبار دو حربه برای رخنه در منطقه دارد ایجاد اختلاف بین ملت هاو دولت‌ها و نفوذ، گفت: دشمنان به دنبال نفوذی هستند که ده‌ها سال ادامه‌دار و در حوزه‌های مورد نظر آنها برای رسیدن به هدف باشد.

* وظیفه نهادهای امنیتی و نظارتی با توجه به عمق فتنه امروز سنگین است

وی با تأکید بر هوشیاری بیشتر عنوان کرد: برنامه‌ریزی نهادهای امنیتی و نظارتی ما باید با توجه به تهدیدات و برنامه‌ریزی‌های دشمن صورت گیرد چراکه هر میزان عمق فتنه و تهدید بیشتر باشد که امروز شاهد این امر هستیم، وظیفه نهادهای امنیتی و نظارتی نیز سنگین‌تر و حساس‌تر است.

حسنی با بیان اینکه جایگاه ولایت فقیه از خطوط قرمز نظام جمهوری اسلامی است، گفت: کسانی که با هدف ضربه زدن گرفتار توطئه هدفمند دشمن شدند جایی در نظام ندارند و این مهم باید مورد توجه نهادهای امنیتی و نظارتی بوده و با رصد هوشیارانه از نفوذ عناصر فتنه و فتنه‌گران به بدنه نظام جلوگیری کرده و پاسداری کنند.

وی با اشاره به خطرات فتتنه 88 ابراز داشت: مقام معظم رهبری در دیدار با فرماندهان و کارکنان نیروی دریایی سپاه در بخشی از بیانات خود «با انتقاد از عده‌ای سهل‌انگار و سهل‌اندیش در داخل که متوجه ابعاد و عمق این موضوع (نفوذ دشمن) نیستند، فرمودند در کنار این افراد سهل اندیش، بی‌خیالان جامعه و افرادی هم هستند که به مصالح و منافع ملی کشور هیچ اهمیتی و توجهی ندارند».

مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان همدان اظهار داشت: وقتی تفکر فتنه‌گران در جامعه‌ای تفکر قالب شد نه سیاست خارجی معنی دارد و نه فرهنگ که ریشه و بنیان هر جامعه‌ای است.

*وظیفه بسیج پایش بسترهای نفوذ و پیش‌بینی مقابله با آنهاست

وی با بیان اینکه نقش بسیج در مهار فتنه 88 نقش تعیین کننده و محوری بود، گفت: امروز نیز بسیج در مبارزه با نفوذ همین اهمیت و جایگاه را دارد.

حسنی تصریح کرد: بسیج با توجه به وظیفه ذاتی خود به منظور صیانت و پاسداری از انقلاب اسلامی با نگاه آینده‌نگرانه و الهی شکل گرفت و حقیقت معنای بسیج نیز آمادگی همه جانبه برای دفاع از اسلام و نظام اسلامی است.

وی تأکید کرد: بسیج باید در راستای شناخت و باور به وجود نفوذ که خواسته مقام معظم رهبری است تلاش کرده و آن را در بین آحاد مردم ترسیم کند.

مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان همدان با بیان اینکه بسیج باید رصد و شناسایی حفره‌ها، پایش بسترهای نفوذ و پیش‌بینی مقابله با آنها را داشته باشد، گفت: تبیین و روشنگری جامعه و معرفت‌افزایی افکار عمومی نسبت به موضوع و تقویت پایه‌های بصیرت، بازدارنده و نفوذناپذیری به عنوان اصل از دیگر وظایف بسیج است.

وی ادامه داد: بسیج باید پیشگیری و اقدام آفندی پیش‌دستانه در راستای خنثی‌سازی نفوذ را در دستور کار قرار داده و کمک و مساعدت به نهادها و سایر قوای حاکمیتی را مدنظر داشته باشد.

حسنی با تأکید بر گفتمان‌سازی فراگیر و مردمی‌سازی مقابله و مبارزه با نفوذ توسط بسیج اظهار داشت: کمک به ارتقای روحیه امید و افزایش اعتماد به نفس ملی مبنی بر اینکه «ما می‌توانیم در برابر پروژه نفوذ دشمن مقاومت کرده و پیروز شویم» و استفاده بهینه از ابزار و شیوه‌های نوین برای خنثی‌سازی نفوذ از دیگر وظایف بسیج در جامعه امروز است.

وی خاطرنشان کرد: بسیج باید برای افزایش مشارکت سیاسی و انتخاب هوشمند توسط مردم، نقش‌آفرین کرده و بنیه اعتقادی و ذهنیت اجتماعی مردم را تقویت کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات