خبرهای داغ:
معاون وقوع جرم دادگستری همدان:

کاهش میزان طلاق با برگزاری دوره‌های آموزشی مهارت زندگی در همدان

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همدان با اشاره به روند نزولی ثبت طلاق در استان همدان گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی مهارت‌های زندگی میزان طلاق‌ها را نسبت به سال‌های گذشته به میزان چشمگیری کاهش داده است
کد خبر: ۸۶۱۸۵۳۳
|
۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سعید گلستانی عصر امروز در شورای فرهنگ عمومی استان همدان با بیان اینکه طلاق یکی از بزرگترین آسیب‌های اجتماعی است که خانواده‌ها را تهدید می‌کند، اظهار داشت: بعد از سخنرانی مقام معظم رهبری در بجنورد با محوریت مسائل اخلاقی در جامعه، اجرای طرح نهادسازی در بنیان خانواده در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به روند نزولی ثبت طلاق در استان همدان افزود: برگزاری دوره‌های آموزشی مهارت‌های زندگی میزان طلاق‌ها را نسبت به سال‌های گذشته به میزان چشمگیری کاهش داده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همدان بیان کرد: با همکاری بهزیستی، کمیته امداد، نیروی انتظامی و دادگستری 787 مورد پرونده طلاق در استان همدان به سازش اصلی تبدیل شده است و زندگی مشترک زوج‌ها تداوم یافته است.

وی با بیان اینکه برای کاهش و پیشگیری از طلاق نیازمند همت همگانی همه مردم جامعه و خانواده‌ها هستیم، گفت: با حمایت امام جمعه همدان و تأمین امکانات توسط دستگاه‌های اجرایی بنیاد صیانت از نهاد خانواده در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان راهاندازی شد.

گلستانی افزود: در این بنیاد 17 نفر مشاور به صورت رایگان به استحکام بنیان خانواده کمک می‌کنند به طوری که امسال از 300 پرونده‌ طلاقی که به بنیاد صیانت از نهاد خانواده ارجاع داده شده بود، 100 مورد منجر به سازش شد و مابقی پرونده‌ها به دلیل شرایط خاص و ویژه قابلیت سازش نداشت.

وی تصریح کرد: بنیاد صیانت از خانواده یک نهاد مردمی است و قابلیت گسترش در دیگر شهرستان‌ها را دارد و به آموزش قبل از ازدواج زوج‌های جوان، افزایش مهارت‌های زندگی و کاهش طلاق کمک می‌کند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همدان با بیان اینکه آموزش زوج‌های جوان قبل از ازدواج مورد توجه قرار نمی‌گیرد، گفت: 50 درصد طلاق‌ها با آموزش قابل پیشگیری است اما دفاتر ثبت ازدواج همکاری برای ارجاع زوج‌ها به کلاس‌های آموزش قبل از ازدواج نمی‌کنند.

وی افزود: مبلغ کلاس‌های آموزش‌ قبل از ازدواج برای هر زوج 15 هزار تومان در نظر گرفته شده است که با مساعدت استاندار همدان برای تشویق زوج‌ها، این کلاس‌ها رایگان برگزار می‌شود.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به اینکه حاشیه شهر با آسیب‌های اجتماعی بیشتری درگیر هستند، اظهار داشت: به دلیل ساخت و سازهای غیرمجاز در حاشیه شهر بی‌قانونی و هرج و مرج گسترش یافته است و ارائه خدمات و تأمین امنیت نیز دشوار شده است.

احمد آریایینژاد افزود: بسیاری از روستاییان به دلیل نبود شغل و درآمد پایدار به شهر مهاجرت می‌کنند و در حاشیه‌شهرها ساکن می‌شوند در این راستا برای کنترل آسیب‌های اجتماعی باید امکانات در شهرهای کوچک و روستاها متمرکز تا از مهاجرت جلوگیری شود.

وی بیان کرد: کمک‌های کمیته امداد و بهزیستی پاسخگوی گرفتاری‌ها مردم ساکن در حاشیه شهرها نیست و باید توزیع امکانات براساس آمایش سرزمین انجام گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات