نماینده مردم دلیجان در گفتگو با بسیج هشدار داد

تایید صلاحیت‌ فله‌ای؛ نقض حق‌الناس/نفوذ در وزارت کشور

نماینده مردم دلیجان در مجلس بیان کرد: علی رغم استعلام از مراجع چهارگانه و نظر منفی آنها، هیئت‌های اجرایی متاسفانه خلاف قانون عمل نموده و افراد مشکل‌ دار را تایید کردند.
کد خبر: ۸۶۲۰۷۰۰
|
۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۳
حجت الاسلام علیرضا سلیمی عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگارسیاسی خبرگزاری بسیج در انتقاد از عملکرد وزارت کشور در تایید صلاحیت نامزدهای انتخاباتی تصریح کرد: علی‌رغم استعلام از مراجع چهارگانه و نظر منفی آنها، هیئت های اجرایی متاسفانه خلاف قانون عمل نموده و افراد مشکل دار را تایید کردند.

سلیمی گفت: این اقدام خلاف قانون نشانگر این است که برخی از افراد به دنبال ایجاد هزینه مازاد برای شورای نگهبان هستند که این مقدمه‌ای برای ایجاد و ریختن آتشی سنگین روی سر شورای نگهبان است؛ در هفته آتی نیز که نظر شورای نگهبان اعلام می شود باید منتظر چنین اتفاقی از طرف افرادی که با قلدری می‎خواهند قانون را دور بزنند باشیم.

نماینده مردم دلیجان در مجلس با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه بخشی از حق الناس تمکین در مقابل قانون است بیان کرد: از این رو همه در مقابل قانون باید تمکین کنند و کسانی که با زورگویی و درشت گویی به دنبال گرفتن امتیازات و رانت های ویژه و خلاف قانون هستند بدانند که با این روش حق الناس را زیر پا می گذارند.

عضو کمیسیون آموزش مجلس تاکید کرد: لازم است وزارت کشور به هیئت های اجرایی دستور بدهد به مر قانون عمل کنند؛ علاوه بر استعلام از مراجع چهارگانه نیزمی بایست تحقیقات محلی انجام گیرد که متاسفانه نه تنها در تحقیقات محلی، بلکه از جانب مراجع استعلام منفی آمده که به آن عمل نشده است.

سلیمی اظهار داشت: این اقدامات، دور زدن قانون از جانب برخی مجریان است که نگرانی هایی را در جامعه ایجاد کرده است.

وی بیان کرد: در این راستا گزارش هایی آمده که برخی از فرمانداری ها از حالت بی طرفی خارج شده اند و در برخی شهرستان ها افرادی که به عنوان معتمد مردم در هیئت های اجرایی دعوت شده اند؛ افرادی با گرایش خاص سیاسی و افراطی هستند که در انتخابات مجلس ششم در شمارش آراء مردم دست بردند و امروز در این هیئت ها رسوخ و نفوذ کرده اند و انتظار این بود که به افراطیون مجالی داده نشود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار