با توجه به برخی از رفت و آمدهای صورت گرفته از سوی هیئت های اروپایی و آسیایی اخیراً شرکت های خارجی در این زمینه تلاش زیادی کردهاند تا پروژه های ریلی کشور را از دست کارشناسان داخلی گرفته و در اختیار خود بگیرند.
به گزارش خبرگزاری بسیج؛ صنایع ریلی کشور از عرصه های اقتصادی درحال پیشرفت بوده گه همواره منجر به ایجاد شرکت های متعدد و با دانش و تکنولوژی روز در کشور شده است.
دوران تحریم باعث شد تا کارشناسان در این صنعت از حداکثر توانمندی های خود استفاده کرده و کشور را به پیشرفت قابل توجهی برسانند.
در این بین با توجه به برخی از رفت و آمدهای صورت گرفته از سوی هیئت های اروپایی و آسیایی اخیراً شرکت های خارجی در این زمینه تلاش زیادی کردهاند تا پروژه های ریلی کشور را از دست کارشناسان داخلی گرفته و در اختیار خود بگیرند.
به تازگی این حوزه شاهد افزایش حضور شرکت های خارجی بوده و طبق بررسی ها در حال حاضر پروژه های متعددی در صنعت ریلی کشور در حال انجام است که در آن شرکتهای خارجی (به ویژه شرکت های چینی) مانند نورینکو، CCECC، چاینا هاربر، سپکو 3 به صورت گسترده حضور پیدا کرده اند.
در این راستا علاوه بر حضور شرکت های خارجی و از دست رفتن موقعیت برای فعالان در این عرصه در داخل کشور، دلالان و واسطه گران فعال این حوزه به دنبال ایجاد رانت و لابی برای دست یافتن به پروژه ها هستند.
این دلالان با دخالت گسترده در مناقصه های وزارت راه و شهرسازی باعث شدهاند تا تشریفات و واگذاری پروژه های این حوزه بدون برگزاری مناقصه به برخی از دلالان واگذار شود.
این موضوع منجر به از بین رفتن تمام پیشرفت های چند سال اخیر در این حوزه شده است.
دوران تحریم باعث شد تا کارشناسان در این صنعت از حداکثر توانمندی های خود استفاده کرده و کشور را به پیشرفت قابل توجهی برسانند.
در این بین با توجه به برخی از رفت و آمدهای صورت گرفته از سوی هیئت های اروپایی و آسیایی اخیراً شرکت های خارجی در این زمینه تلاش زیادی کردهاند تا پروژه های ریلی کشور را از دست کارشناسان داخلی گرفته و در اختیار خود بگیرند.
به تازگی این حوزه شاهد افزایش حضور شرکت های خارجی بوده و طبق بررسی ها در حال حاضر پروژه های متعددی در صنعت ریلی کشور در حال انجام است که در آن شرکتهای خارجی (به ویژه شرکت های چینی) مانند نورینکو، CCECC، چاینا هاربر، سپکو 3 به صورت گسترده حضور پیدا کرده اند.
در این راستا علاوه بر حضور شرکت های خارجی و از دست رفتن موقعیت برای فعالان در این عرصه در داخل کشور، دلالان و واسطه گران فعال این حوزه به دنبال ایجاد رانت و لابی برای دست یافتن به پروژه ها هستند.
این دلالان با دخالت گسترده در مناقصه های وزارت راه و شهرسازی باعث شدهاند تا تشریفات و واگذاری پروژه های این حوزه بدون برگزاری مناقصه به برخی از دلالان واگذار شود.
این موضوع منجر به از بین رفتن تمام پیشرفت های چند سال اخیر در این حوزه شده است.
منبع: دانا
ارسال نظرات
غیرقابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
پر بیننده ها
آخرین اخبار