خبرهای داغ:
پیام یک مطالبه مردمی خطاب به فرماندار اسدآباد:

عدم حضور رؤسا و کارکنان دولتی در یادواره شهدا توجیهی ندارد

جمعی از مردم منطقه شهرستان عدم حضور رؤسا و کارکنان دولتی در یادواره‌ای که مزین به نام شهدا است، گلایه کرده و دستور فرماندار شهرستان را مانع حضور آنان در این مراسم می‌دانند.
کد خبر: ۸۶۲۴۶۹۱
|
۰۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، یادواره 42 شهید منطقه چهاردولی اسدآباد در حالی برگزار شد که گویا رؤسا و کارکنان ادارات و نهادهای دولتی در این مراسم حضور نیافتند.

جمعی از مردم شهرستان که در برگزاری یادواره همکاری دارند، گلایه ای از مسئولان ارشد شهرستان از جمله فرماندار در شبکه‌های اجتماعی داشتند؛

در این یادواره که اصل و اساس آن برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهداست، کارکنان و رؤسای ادارات دولتی حضور نداشتند و این مهم جای بسی تأسف است.

در پیام‌های از سوی مردم در شبکه اجتماعی آمده است که «ما حرکت فرماندار اصلاح طلب را در جلوگیری از حضور کارکنان و مدیران ادارات در یادواره‌ای شهدا محکوم می‌کنیم. ایشان نیز به استاندار شیراز پیوسته است که با نامه‌ای خواستار عدم تشیع پیکر شهدای گمنام در شهرهای مختلف این استان شده بود و جای سؤال است که چرا برای حضور رئیس جمهور 100میلیون هزینه می‌شود»، و.... البته پیام‌های دیگری نیز بوده که به دلایلی منتشر نکرده ایم.

اگر چه اطلاع‌رسانی‌ها به صورت نصب بنر در سطح میادین شهر انجام شده بود و صد البته برای حضور در مراسمی که مزین به نام شهداست نباید دعوت شد بلکه یک وظیفه عمومی است؛ آن هم شهدایی که بر گردن تک تک افراد جامعه امروزی به خصوص مدیران و کارکنان دولتی حق سنگینی دارند و جایگاه‌هایشان را مدیون آنان هستند.

باید گفت که رؤسا و کارکنان ادارات دولتی نه تنها یک وظیفه شخصی بلکه وظیفه حقوقی در قبال شهدا دارند و این وظیفه مهمی بر گردن آنان است چرا که آنان هر چه دارند از شهدا دارند.

اگر امروز مردم و به خصوص مسئولان ما در امنیت کامل به سر می‌برند و در جایگاه‌های مهم اداری مشغول فعالیت و کار هستند، همه را از شهدا دارند و نباید از حضور در مراسمی که از آن شهداست و یاد و خاطره آنان گرامی داشته می‌شود، غفلت کنند.

امروز برای حضور در مراسمی مهمی مانند یادواره شهدا که گویا فرماندار در منطقه حضور نداشته و روسای ادارات و کارکنانشان به تکلیف شخصی و حقوقی خود عمل نکردند و مردم شهرستان مدعی هستند که این حرکت از سوی فرماندار شهرستان ناشی می‌شود.

با توجه به اینکه این مهم یک مطالبه مردمی است و مردم اعتراضات خود را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشتند، بر ان شدیم این موضوع را پیگیری و صحبتی با فرماندار داشته و دلیل عدم حضورشان را جویا شویم.

فرماندار شهرستان اسدآباد در گفت‌وگویی تلفنی با خبرنگار ما، اظهار کرد: به لحاظ اینکه در آستانه انتخابات قرار داریم و برخی از سؤاستفاده‌ها از سوی کاندیداها از برنامه یادواره شهدا می‌شود، درخواست کردیم که زمان برگزاری یادواره به بعداز انتخابات بیفتد که گویا برنامه‌ریزی ها انجام و سخنران دعوت شد بود.

مسعود بکائیافزود: تاکنون 100 یادواره در شهرستان برگزار و هماهنگی را انجام داده ایم، حال این هماهنگی‌ها در این دو یادواره صورت نگرفته که گناه نکرده‌ایم و آن هم دلیلش پر واضح است که به دلیل در آستانه انتخابات بودن است و بس.

این توجیه خوبی نیست که چون کاندیداهای مجلس در مراسم یادواره شهدا حضور یافتند و برای اینکه انگ هیچ کاندیدایی را به مدیران و کارکنان آنان نزنند، آنان حضور نیافتند.

ما در آستانه انتخابات نیاز به شور انتخاباتی داریم کمااینکه برگزاری یک یادواره شهدا هم بهانه ای برای تشویق مرم به حضور و مشارکت مردمی و انتخاب افراد اصلح خواهد شد.

باید با دقت بیشتری به این مهم نگاه کرد چرا که کاندیداها در هر صورت برنامه تبلیغات خود را از طریق شبکه های اجتماعی شده و یا گرفتن مراسم و مجالس در منازل با هزینه‌های گزاف و دادن شام و نهار برنامه تبیغات خود را به راه انداخته اما رو این تبلیغات نظارتی صورت نمیگیرد و جل وی آنها گرفته نمیشود؛ حالا چطور میشود که برای اینکه چند کاندیدا در مجلس مزین به نام شهدا کارکنان و رؤسای ادارات را مستثنی می‌کنند، چون کاندیدا ها در این برنامه حضور دارند.

کمااینکه این برنامه یادواره از قبل تعریف و برنامه‌های آن هماهنگی با سخنران انجام شده حالا بگویین چون انک تبلیغات به مدیران و کارکنان میزنند و کاندیداها در این برنامه حضور دارند، برنامه را کنسل کنیم این توجیهی خوبی نیست چرا که کاندیداها از دوره قبل تاکنون با حضور در برنامه‌های مختلف در حال تبلیغات هستند.

هر چند که تعطیلی برنامه‌های فرهنگی و مذهبی نه تنها به نفع انتخابات نیست بلکه ضربه به انتخابات است و برای شور انتخاباتی باید این‌گونه مراسمات پا برجا باشد تا مردم بتوانند آگاهانه به پای صندوق رأی حاضر شوند.

این بی توجهی مدیران و کارکنان دولتی دل‌های بسیاری از همرزمان شهدا، مردم منطقه چهاردولی و برگزار کنندگان را به درد آورده و آنان باید پاسخگوی این مطالبه مهم باشند حتی در محضر شهدای انقلاب.

منبع: آوای سیدجمال

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات